چطور برای سایت محتوا تولید کنیم ؟

در آموزش قبلی به این سوال پاسخ دادیم که تولید محتوای سایت چیست و الان باید کاملاً با موضوع تولید محتوا آشنا باشید. اما شاید از خودتان بپرسید که پس از ساخت سایت چطور باید برای سایت محتوا تولید کرد و اصلاً روال انجام این کار چطوری است؟ این سوال خیلی از تازه کارهایی است که دوست دارند بدانند که چطور باید به صفحات سایت خود با استفاده از محتوای مفید بیافزایند. برای این منظور ما روش های مختلفی برای پر کردن سایت با محتوا داریم. اما ما در اینجا یک روال ساده ولی بسیار کاربردی و مفید را خدمت شما معرفی خواهیم کدر که اگر طبق آن عمل کنید، حتماً خواهید فهمید که چطور باید سایت تان را از محتوای خوب و مفید پر کنید.

در درجۀ اول شما از ساخت سایت خود هدفی را دنبال می‌کردید. آن هدف را همیشه در ذهن داشته باشید. حتماً طبق آن هدف موضوعی را هم برای سایت خود انتخاب کردید. به عنوان مثال خیلی از افراد که با سایت‌های دانلود مواجه می‌شوند دوست دارند برای خود یک چنین سایتی داشته باشید. البته داشتن چنین سایتی هزینه و زمان بسیار زیادی می طلبد. اما به طور مثال فرض می کنیم شما دوست دارید چنین سایتی داشته باشید. این هدف را در ذهن داشته باشید. همین باعث می شود که همیشه بدانید باید چه کار کنید و راه تان را گم نکنید.

مهم ترین وسیله که شما باید با آن کار کنید تا بتوانید برای سایت تان محتوا تولید کنید، صفحه کلید است. پس کار کردن با آن را به خوبی بیاموزید و بدانید که حتی اگر تایپ ده انگشتی یاد داشته باشید، سرعت تولید محتوای شما به شدت افزایش خواهد یافت. درست است که محتوا فقط متن نیست. اما محتوای متنی هنوز مهم ترین نوع محتوا است که شما باید درون سایت خود داشته باشید. پس نوشتن را در تولید محتوا هرگز فراموش نکنید.

در ضمن به یاد داشته باشید که شما در حال تولید محتوا برای کسانی هستید که به سایت شما سر می زنند. آن افراد انسان هستند و قدرت تعقل دارند. پس هر چقدر کیفیت محتوای شما بالاتر باشد، آنها می فهمند و ارزش بیشتری برای سایت شما قائل خواهند شد. در کمترین حالت بارها و بارها به سایت شما سر خواهند زد.

حالا باید موضوع سایت را در ذهن خود داشته باشید. موضوع سایت باید تا حدی مرتبط با مهارت ها و دانسته های شما باشد. اگر شما راجع به موضوع خاصی دانش دارید، بهتر است موضوع سایت شما راجع به آن باشد و دربارۀ آن بنویسید. در این حالت است که موضوعات مختلف برای نوشتن در سایت به ذهن تان می رسد و نوشته های شما هم جذاب خواهند شد. چون حاصل تجربۀ عملی شما هستند و در نوشتنِ آنها از دانشِ خودتان هم استفاده کنید.

در این صورت است که موضوع های بسیاری هم برای نوشتن پیدا خواهید کرد. برای یافتن عکس های مرتبط با نوشتۀ خود هم می توانید از گوگل کمک بگیرید و عکس های مرتبط با موضوعِ نوشتۀ خود را پیدا کنید و آنها را در بین محتوای متنیِ خود قرار دهید. موضوع هایی که انتخاب می کنید می توانند سوال مخاطب های سایت تان را پاسخگو باشند. در متن نوشته هم از مثال ها و توضیحات خوب استفاده کنید تا مخاطب را کاملاً متوجه موضوع کنید.

از هر آنچه افراط است خودداری کنید. مثلاً از به کار بردن تصاویر زیاد و همچنین پیوندهای سر در گم کننده یا هر آنچه که ذهن مخاطب شما را منحرف می کند پرهیز کنید. حتی اگر در سایت از تبلیغات برای کسب درآمد استفاده می کنید، به این نکته هم دقت داشته باشید که بازدید کنندگان در درجۀ اول برای دیدن محتوای شما به سایت‌تان آمده است. در کنار آن می توانند دیگر محتویات را ببینند.

به هر حال این شما هستید که باید دست به کار شده و تولید محتوا را برای سایت خود شروع کنید. البته این را هم باید بدانید که گروه های تولید محتوا هم هستند که برای سایت های مختلف محتوا تولید می کنند. اما این کار بیشتر برای شرکت های بزرگ توصیه می شود. اگر شما یک سایت شخصی دارید، نیازی نیست تولید محتوا را به شخص یا شرکت دیگری بسپارید. کافی است خودتان از موضوعات مرتبط با موضوع سایت استفاده کنید و محتوایی را تولید کرده و در سایت منتشر کنید.

ژانویه 24, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!