تولید محتوای سایت چیست ؟

سایتی که ما می سازیم، باید درونش چیزی برای ارائه به بازدید کنندگان داشته باشد. ما به این چیز یا چیزها محتوا می‌گوییم. حالا این محتوا می تواند شامل متن، عکس، ویدیو، صوت و تصاویر متحرک باشد. به هر حال آن چیزی که افراد را ترغیب می کند که از سایت ما بازدید کنند، همین محتوا است که با عنوان محتوای سایت شناخته می شود.

این محتوا را ما باید درون سایت خود متنشر کنیم. یا اگر یک سایت بزرگ را مدیریت می کنیم، تولید محتوا را باید یک گروه انجام دهند که این کار بسیار مشکل و طاقت فرساست. حالا یا به صورت گردآوری شده از منابع مختلف است، یا اینکه کلاً از صفر تولید شده است. به این کار هم تولید محتوای سایت گفته می شود.

به طور عملی اگر شما دست به صفحه کلید شده و یک مقاله ای را به همراه عکس درون سایت خود منتشر کنید، به این کار تولید محتوای سایت گفته می شود. یک سایتِ زنده نیاز دارد که برایش محتوایی تولید شده و درون آن منتشر شود. همین سایت وبنولوگ رو در نظر بگیرید. این سایت شامل بخش‌های مختلفی است که یک قسمت آن وبلاگ نام دارد. اگر بخش وبلاگ به روز شود، می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی را به سمت خود جذب کند. در غیر این صورت رفته رفته محتواهایی هم که تا به الان منتشر شده قدیمی می‌شود و عملاً سایت میّت می‌گردد!

در تولید محتوا باید مهارت های زیادی را دخیل کرد. از مهارت نوشتن و ویرایش متن و ویرایش عکس گرفته، تا تولید و ویرایش فیلم های خبری یا آموزشی و یا انواع دیگر محتواهای چند رسانه ای که از جذابیت بیشتری برخودار هستند. این کار زمان زیادی را از نویسنده یا نویسنده‌های سایت می گیرد. به این دلیل که محتوایی که تولید می شود جدید و به روز است.

اگر شما هم حتی یک وبلاگ ساده درون یکی از سرویس های وبلاگ دهی مثل بلاگفا داشته باشید، حتماً می دانید که منظور ما چیست. نوشتن و انتشار یک متن نه چندان حرفه ای، کار ساده ای نیست. حالا فرض کنید که یک سایت حرفه چطور و با چه کیفیتی باید محتوایی را تولید کند و روی سایت خود منتشر کند که بازدید کنندگان بیشتری را جذب خود کند. از آن جایی که یک سایت پربازدید هزینه های بالایی را به صاحب آن تحمیل می کند، کار روی چنین سایت هایی باید به صورت اصولی و برنامه ریزی شده انجام گیرد.

اگر شما هم سایتی دارید، یا در فکر ساخت سایت خودتان هستید، باید به مسالۀ تولید محتوای سایت دقت زیادی داشته باشید. البته که این کار لذت بخش هم هست. همین که شما با خود به این فکر می کنید که محتوایی که تولید می کنید، ممکن است توسط هزاران نفر دیده شود و مورد استفاده قرار گیرد، این خود انگیزۀ شما را تقویت می کند که بیشتر بنویسید و بیشتر منتشر کنید و کار تولید محتوای خود را به خوبی انجام دهید.

ژانویه 23, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!