برای راه اندازی سایت چه باید کرد ؟

شاید این سوال شما هم باشد که برای راه اندازی سایت باید چه کار کرد و چه روش هایی برای انجام این کار وجود دارد؟ در ابتدا باید گفت راه اندازی سایت بر خلاف نظر عام شاید کار پیچیده و یا سختی نباشد. یا کاری نباشد که فقط از دست یک متخصصی که رشتۀ کامپیوتری خوانده است برآید! هر کسی می‌تواند برای خود یا دیگران سایت راه اندازی کند و آن را کنترل کند. اما برای این کار معمولاً روش های مختلفی وجود دارد. اما از هر روشی که خواسته باشید سایت خودتان را بسازید، یک مجموعه پیش نیاز مورد نیاز است که در هر صورت باید آنها را تهیه کنید.

این پیش نیازها شامل موارد زیر می هستند:

  1. هاست یا فضای میزبانی
  2. دامنه یا نشانیِ اینترنتی سایت

هر دوی موارد را می توانید از شرکت های ارائه دهندۀ خدمات میزبانی خریداری کنید و پس از پرداخت مبلغ فوری این موارد را دریافت کنید. پس از آن است که قادرید سایت خود را بالا بیاورید. اما برای توضیحات بیشتر باید خدمت شما عرض کنیم که هاست برای قرار دادن فایل ها و پرونده های سایت کاربرد دارد. از آنجایی که باید مکانی وجود داشته باشید تا سایت شما روی آنجا قرار بگیرید، شما نیاز یه هاست یا همان فضای میزبانی دارید.

از طرف دیگر سایت شما باید یک نشانیِ منحصر به فرد در اینترنت هم داشته باشد. این نشانی همان دامنه نام دارد. که البته به آن دامین هم اطلاق می گردد. این نشانی معمولاً به صورت webnolog.net می باشد و با پسوندهای مختلفی وجود دارند. شما می توانید از طریق همین سایت، سایت وبنولوگ، اقدام به سفارش دامنه و هاست خود به صورت یکجا بکنید. پس از آن هم مواردی که شما برای ساخت و راه اندازی سایت نیاز دارید را در اختیار دارید.

البته ما با انواع مختلف هاست مواجه هستیم که شاید بهتر باشد راجع به آنها اطلاعات خود را افزایش دهید. ولی اگر دانش لازم را ندارید، در ۹۹ درصد موارد ما به یک هاست لینوکس نیاز دارید. دامنه هم دارای پسوندهای گوناگونی است که هر پسوند بسته به اینکه به وسیلۀ چه سازمانی کنترل و مدیریت می شود، قیمت های متفاوتی دارند. اما شاید در بیشتر موارد خواسته باشید یک سایت با پسوند ir. داشته باشید و از نظر کارکرد دامنه ها هیچ تفاوتی با هم ندارند.

از این رو حالا که شما هاست و دامنه را تهیه کردید، وقت آن است که نرم افزار سایت ساز خود را روی آن نصب کنید. یکی از این نرم افزار ها وردپرس نام دارد. اما مثل این نرم افزار بسیار است و شما با افزایش اطلاعات خود قادرید از بهترین آنها بسته به نیاز خود استفاده کنید. ما به این نرم افزارها سیستم مدیریت محتوا می گوییم.

اگر سایت شما هم نیاز به مجوز خاصی داشته باشد، اول کار نیازی به دریافت مجوز نیست. در خیلی از مواقع هم سایت شما اصلاً نیازی به مجوز خاصی ندارد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالۀ مجوزهای لازم برای راه اندازی سایت مراجعه نمایید. امیدواریم که شما هم بتوانید یک سایت موفق در بین سایت های جهانی راه اندازی کنید؛ مطمئن باشید شما می توانید. ما از طریق منابع آموزشیِ بکر به شما کمک خواهیم کرد.

فوریه 1, 2017 Webnolog 1 دیدگاه

1 دیدگاه

  1. بهنام ناصرپور گفت:

    سلام سال نو مبارک.!
    برای دست اندرکاران این مجموعه از خداوند آرزوی بهترینها را دارم.!
    بسیار ممنونم از زحمات و مطالب واضح و سودمند شما.!

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!