سرور مجازی با پینگ پایین

سرور مجازی با پینگ پایین

پینگ پایین به معنای تاخیر و کُندی کمتر است. روی شبکه‌های رایانه‌ای هر چقدر عدد پینگ بین دو تا رایانه کمتر باشد، به معنای تاخیر کمتر تبادل بسته‌ها بین آن دو رایانه است. اگر ما به یک سرور با پینگ پایین نیاز داشته باشیم، به معنای این است که قصد داریم سروری داشته باشیم که تاخیر بین رایانهٔ ما و سرور در کمترین حالت ممکن باشد. برای تهیه سرور مجازی با پینگ پایین باید به عوامل مختلفی توجه داشت، که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

روی شبکه تاخیر همیشه وجود دارد و فناوری شبکه‌های رایانه‌ای از نظر فنی به حدی نرسیده است که این تاخیر را صفر کند. اما تا حد زیادی می‌توان آن را پایین آورد که با واحد میلی‌ثانیه بتوان آن را اندازه گیری نمود. Ping به سرعت انتقال بسته‌ها روی شبکه اشاره می‌کند که هر چقدر کمتر باشد، یعنی سریعتر است. محدودهٔ تحمل پینگ برای کاربردهای مختلف فرق می‌کند. اما در کاربردهای مثل صنعت بازی‌های رایانه‌ای این پینگ باید در کمترین حد خود باشد. طوری که پینگ بالا ممکن است عملاً امکان استفاده از سرورهای بازی را ندهد! این موضوع را گیمرها بهتر درک می‌کنند.

اما کاربردهای دیگری هم هستند که نیاز به پینگ پایین دارند. مثلاً سرورهای وبی که روی آنها اپلیکیشن‌های حساس به سرعت، نصب است که باید تاخیر بین آنها و کاربران در کمترین حد ممکن باشد. یا سرورهایی که با استفاده از آنها تریدرها اقدام به ترید می‌کنند و باید در کمترین زمان درخواست خود را از رایانهٔ شخصی به سرورهای ترید ارسال کنند. بر همین اساس معمولاً تریدها حتی ممکن است برای این کار یک سرور مجازی تهیه کنند که سرعت اتصال بالاتری نسبت به رایانهٔ شخصی‌شان به سرورهای ترید دارد.

عوامل بسیار زیادی در میزان پینگ دخیل هستند که یکی از مهم‌ترین آنها موقعیت مکانی دو تا رایانهٔ روی شبکه است. مثلاً اگر شما قصد داشتن کمترین تاخیر بین سرور اپلیکیشن خود و کاربران تان که در ایران هستند را دارید، باید سرور مجازی ایران تهیه نمایید. در این صورت ممکن است حتی پینگ به کمتر از ۳۰ میلی‌ثانیه هم برسد.

از طرف دیگر نوع پیکربندی سرور هم که بتواند پاسخگوی تعداد زیادی درخواست هم باشد، می‌تواند روی سرعت پینگ تاثیرگذار باشد. گاهی اوقات فشاری که روی پردازندهٔ سرور از طرف یک برنامهٔ بد می‌آید، باعث می‌شود که روی سرویس پینگ سرور هم تاثیر گذاشته و درخواست‌ها را با تاخیر جواب دهد. این در حالی است که اصلاً مشکلی روی شبکهٔ سرور تا رایانهٔ کاربر وجود ندارد.

همچنین حملاتی هم که به سرور می‌شود ممکن است برای مدت زمانی پینگ سرور را بالا ببرد که اتفاق چندان خوش‌آیندی نیست. پس بالا بردن امنیت سرور و جلوگیری کردن از آلوده شدن شبکه و سرور می‌تواند به کاهش پینگ سرور کمک شایان توجهی کند. در گرفتن پینگ باید به عوامل دیگری مثل شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISPّ) هم باید توجه داشت.

با توجه به این توضیحات، اگر قصد تهیهٔ سرور مجازی با پینگ پایین را دارید، با در نظر گرفتن این نکته که پینگ از داخل ایران گرفته می‌شود، وبنولوگ سعی کرده با در نظر گرفتن نیاز شما عزیزان، سرورهایی با کمترین پینگ را به شما ارائه کند که برای کاربران داخل ایران بسیار مناسب است. برای مشاهدهٔ پلن های سرورهای مجازی ایران می‌توانید به بخش مربوطه مراجعه نمایید.

نوامبر 29, 2022 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!