تکنیک های برندسازی آنلاین

نظریات مختلفی از هدف برندسازی آنلاین وجود دارد. برخی ها این هدف را هر چه بیشتر در معرض دید قرار دادن برند روبروی بازدیدکنندگان اینترنتی می دانند. اما برخی دیگر برندسازی آنلاین را بخشی از دیگر تکنیک های برندسازی می‌دانند که اسم شرکت یا محصول خاصی را در ذهن همگان جا می‌اندازد. اما در هر صورت چیزی که مهم است این است که ما در برندسازی آنلاین با استفاده از ابزارهای اینترنتی اقدام به شناساندن برند خود به توده ای از افراد می کنیم. مخصوصاً آنهایی که بیشتر با محصولات و خدمات ما کار دارند.

بر همین اساس تکنیک های زیادی برای برندسازی آنلاین وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند و در مجموع به بیشتر دیده شدن علامت تجاریِ ما کمک می‌کنند. برند یا علامت تجاری به مجموعه ای از حروف، اعداد، نمادها، رنگ ها، تصاویر و صوت ها گفته می شود که وقتی شخصی یک یا چند تا از آنها را با هم می‌نگرد، شرکت یا محصولات ما را به یاد خواهد آورد.

اما اینکه از چه تکنیکت هایی برای این کار می توان استفاده کرد، در ادامه به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

سایت اینترنتی

از جمله مهم ترین تکنیک های برندسازی آنلاین راه اندازی سایت اینترنتی است. یک سایت از طریق یک مرورگر از هر کجای دنیا قابل دسترس است و هر کسب و کاری که یک سایت برای خود دارد، وجۀ حرفه‌ای تری هم دارد. از طرف دیگر خودِ سایت می تواند برای ما مشتری جذب کند. یکی دیگر از تکنیک هایی که ما می توانیم برای برندسازی آنلاین استفاده کنیم، وبلاگ نویسی است. در کنار سایت بخشی می توان داشت که اقدام به انتشار محتوای مرتبط با موضوع سایت کنیم. در نهایت خودِ همین محتوا سبب جذب مشتری های جدید خواهد شد.

راه اندازیِ سایت کار سختی نیست و حتی یک شخص هم می تواند یک سایت خوب برای خود یا کسب و کارش راه اندازی کند. اما این سایت باید با محتوا، نوشته ها، تصاویر و ویدیوهای خوبی پر شده باشد. پس به‌‎روز کردن سایت با صفحات جدید کاری است که باید مدام انجام داد.

رسیدگی به ظاهر و امکانات سایت هم از دیگر مواردی است که روی سایت باید انجام دهیم. فناوری ها و امکانات متعددی روز به روز در حال نمودار شدن هستند، که باید سایت را مطابق با آنها به‌روز کرد. مثلاً در حال حاضر باید سایت با دستگاه‌هایی با صفحه نمایش کوچک کاملاً مطابقت داشته باشند.

شبکه های اجتماعی

اهمیت شبکه های اجتماعی را در برندسازی آنلاین نمی توان نادید گرفت. هر شبکۀ اجتماعی میلیون‌ها کاربر دارد که امکانی را برای ساخت برند برای ما فراهم می کند. هر نوع شبکۀ اجتماعی که شما فکرش را بکنید، قابلیت کار کردن را دارد. اما معمولاً هر شبکۀ اجتماعی دارای یک نوع کارکرد خاصی است که افراد با علاقه‌مندی‌های یکسان را کنار یکدیگر جمع می‌کند. البته بیشتر این شبکه ها حالت عمومی دارند و افراد با یک نوع گرایش کنار یکدیگر جمع می شوند. ما باید به دنبال گرایش های مرتبط با کسب و کار خود باشید تا در امر برندسازی آنلاین موفق تر عمل کنیم.

در حال حاضر هم شبکه های اجتماعی مبتنی بر گوشی های هوشمند بازار را قبضه کرده اند که برای بیشتر دیده شدن باید بتوانید از آنها هم استفاده کنید. چرا که به دلیل سهولت کاربردپذیری شان، در زندگیِ تمام اقشار جامعه وارد شدند. به عنوان مثال تلگرام را در نظر بگیرید که چطور کانال های آن توانسته به یک رسانۀ عظیم تبدیل گردد. شما هم باید قادر باشید از این رسانه برای معرفیِ برند خود استفاده کنید. دیگر شبکه های اجتماعی هم چنین قابلیتی را دارند.

رپورتاژ آگهی

منظور از رپورتاژ آگهی فرستادن آگهی های با تعداد زیاد به سایت های خبری و اطلاع رسانی است. حالا این کار می تواند به صورت مستقیم با پرداخت هزینه از طرف شما به سایت مورد نظر انجام گیرد. یا آن قدر خبرهای داغی در زمینۀ کسب و کار خود داشته باشید که خبرگذاری ها و سایت های اطلاع رسانی را مجبور کند راجع به برند شما نوشته‌هایی را منتشر کنند. همین نوع آگهی تاثیر بسیار زیادی در اذهان عمومی خواهد گذاشت. به طوری که پس از مدت زمان اندکی خواهید دید که چقدر در برندسازی آنلاین موفق بودید. البته این کار باید در حجم وسیعی انجام گیرد.

 

این مواردی که تا اینجا به آنها اشاره کردیم، مربوط به مهم ترین تکنیک های برندسازی آنلاین بود که ما باید قادر به استفاده از آنها باشیم. اما در این میان شاید انواع دیگری هم وجود داشته باشد که دسته بندیِ ریزتری را می طلبد. به عنوان مثال برندسازی با استفاده از موتورهای جستجو از جمله گوگل را می توان در همان دستۀ اول که ساخت سایت اینترنتی است خلاصه کرد. زمانی که ما سایتی را می سازیم، طبیعتاً باید کاری کنیم که افراد از طریق گوگل هم سایت ما را پیدا کنند. یا وقتی از بازاریابی ویدیویی صحبت می کنیم، شاید بتوان به نوعی استفاده از شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب یا آپارات را در دستور کار خود قرار داد. که همگی در ساخت برند آنلاین به ما کمک می کنند.

اما به هر حال نباید فراموش کرد که برندسازی کاری یک یا دو روزه نیست. این کار باید به صورت مداوم توسط حتی یک گروه کوچک انجام گیرد. تا پس از مدتی مورد قبول واقع گردد و بتوانیم از نتیجۀ آن استفاده کنیم.

فوریه 17, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!