ساخت برند آنلاین

برند منظور همان نامی است که زمانی که به گوش ما می رسد یا نمادی از آن به چشم می خورد، ما را یاد شرکت، کسب و کار، محصول یا محصولاتی می اندازد که برای ما شناخته شده است. و به فرآیند انجام این کار طی تبلیغات و بازاریابی ساخت برند یا برندگینگ (Branding) گفته می شود. بیشتر شرکت های بزرگ این کار را انجام دادند. به عنوان مثال در حال حاضر همه اسم ایرانسل را شنیده‌اند و هیچ شکی نیست که هر زمان این نام به گوش ما می‌رسد یاد سیم کارت‌ها یا دیگر خدمات این شرکت می‌افتیم. شاید تبلیغات این شرکت را در تلویزیون، مجله ها و همچنین سایت های مختلف دیده باشیم که این طور حالا برای ما این برند شناخته شده است. اما بحث ما در این مقاله پیراموش ساخت برند آنلاین است. کاری که باید انجام دهیم تا برند ما در فضای مجازی بیشتر دیده شود.


معادل کلمۀ برند را علامت تجاری هم در نظر می‌گیرند. ما برای اینکه بتوانم مبادرت به ساخت برند آنلاین از کسب و کار خود کنیم، باید فعالیت تبلیغاتی را در محیط اینترنت افزایش دهیم. اما فعالیت های تبلیغاتی فقط یک نوع نیست که به آن اشاره کنیم. کارهای زیادی می توان انجام داد تا علامت تجاریِ کسب و کار ما بیشتر در چشم دیده شود و حتی شده به طور ناخودآگاه افراد با آن آشنا شوند.

اما چیزی که مشخص است این است که باید از رسانۀ اینترنت استفاده شود که این کار نیاز به کمی دانش و زمان و هزینه است. ساخت وبسایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، انتشارات آنلاین، انواع و اقسام بازاریابی و روش های دیگر از جمله راه هایی برای استفاده از این رسانه برای ساخت برند آنلاین است.

پس ما در اینجا به چند مورد از ابزارهای اینترنتی که برای ساخت برند آنلاین مورد استفاده قرار می گرفتند آشنا شدیم. اما به نظر شما کدام یک از آنها مهم تر هستند و یا بهتر می‌توانند در مدت زمان کوتاهی جواب گو باشند؟ می خواهیم بیشتر به این سوال پاسخ دهیم.

دو نوع از انواع روش های ساخت برند ساخت سایت اینترنتی و فعالیت در شبکه های اجتماعی است. این دو نوع روش از مهم‌ترین ها به حساب می‌آیند و باید بدانید که تقریباً هر کسب و کاری که قصد معرفیِ علامتِ تجاریِ خود را در محیط اینترنت دارد، باید قادر باشد از این دو روش به نحو احسن استفاده کند. در غیر این صورت شاید اصلاً نتواند از محیط مجازی استفادۀ کافی را ببرد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی نیازمند زمان است که شما بتوانید محتوایی را مرتبط با کسب و کار خود به اسمِ خود منتشر کنید. حالا این شبکه های اجتماعی می تواند تلگرام، لاین و یا فیسبوک، لینکداین، گوگل پلاس یا هر چیز دیگری باشد. مهم اینجاست که اول مشخص کنید مشتری ها و همکاران هدفِ ما بیشتر درون کدام شبکۀ اجتماعی فعالیت می کنند. سپس کارمان را با ریختن یک برنامه شروع کنیم.

در خیلی از مواقع اگر ندانیم اول باید روی کدام شبکۀ اجتماعی کار کنیم، زمان و هزینۀ خودمان را هدر دادیم. به این دلیل که شبکه های اجتماعی مملو از افرادی هستند که هر کدام برای انجام یک کاری آنجا حضور دارند. پس هدفی هم دارند؛ یعنی به دنبال یک چیزی می گردند. ما باید بدانیم دقیقاً این افراد به دنبال چه هستند و طوری رفتار کنیم که مشتری های بالقوه ای را برای کسب و کار خود پیدا کنیم.

اما روش دیگر برای ساخت برند آنلاین این است که ما یک سایت اینترنتی راه اندازی کنیم. سایتی که در هر شرایطی برای کسانی که به اینترنت دسترسی دارند قابل نمایش است. این سایت پایۀ هویت برند و کسب و کار ما را در محیط مجازی می سازد. در همۀ موارد مشتری های شما و کسانی که به دنبال اطلاعات بیشتری راجع به برند شما می گردند، اولین جایی که به ذهن شان می رسد مراجعه کنند، سایت اینترنتیِ شماست. باعث تاسف است که هنوز شرکت های بزرگی هستند که این مهم را درک نکردند و یک سایت کامل و جامع برای معرفیِ شرکتِ خود ندارند. این جای بسی تامل و البته تلاش برای رقبای تازه کار است که از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند. ظرفیت دنیای مجازی خارج از تصور فردی است که اصلاً اهمیتی به راه اندازیِ سایت برای کسب و کارش نمی دهد.

ما روی محیط سایت خود می توانیم راجع به اصل و نسب کسب و کار توضیح دهیم. می توانیم راجع به آن فیلم و تصاویر بسازیم و منتشر کنیم. عکس هایی از محل کار منتشر کنیم که به حرفه ای دیده شدن محصولات و تولیدات ما کمک کند. قادریم در کنار سایت یک وبلاگ هم داشته باشیم که اخبار و دانستنی های مرتبط با حوزۀ کاری ما در آنجا منتشر گردد. حتی می توانیم فروشگاه اینترنتیِ خودمان را هم در کنار همۀ این موارد داشته باشیم و شخصی که به سایت ما مراجعه می کند در اصل وارد درگاهی خواهد شد که خروجیِ آن جز تبدیل وی به یک مشتریِ باوفا نخواهد بود.

اینها هم در حالی است که ساخت و راه اندازی سایت شاید در کمتر از یک یا دو روز امکان پذیر باشد. البته این کاملاً بستگی به روش و همچنین دانش فردی که قرار است این کار را انجام دهد دارد. اما به ساخت سایت به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت می طلبد که کار تقریباً زیادی روی آن صورت گیرد. در حالی که نتیجه ای که در بر خواهد داشت بسیار هنگفت و ارزنده است.

برای ساخت و راه اندازی سایت خود می توانید با ما همراه باشید و حتی شده خودتان آستین های‌تان را بالا زده و شروع به کار کنید.

فوریه 1, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!