کسب درامد از راه اندازی سایت

از انگیزه های مهم راه اندازی یک سایت اینترنتی می توان به کسب درامد از آن اشاره کرد. کسب درآمدی که علاوه بر پاسخ دادن به هزینه های خود سایت، بتواند سودی هم برای خود ما داشته باشد. به غیر از سایت های شرکتی و تجاری که به دنبال حضور در فضای مجازی هستند، دیگر سایت ها معمولاً باید از روش هایی جهت کسب درآمد سایت استفاده کنند. روش های بسیاری برای این منظور وجود دارد که بسته به موضوع و نوع سایتی که قصد راه اندازی اش را دارید فرق می کند. علاوه بر آن با پا کردن سایت، حتی با روش های کسب درآمد جدیدی مواجه خواهید شد که شاید تا آن لحظه کسی پی به آنها نبرده بوده! همین خود می تواند یک گام مثبت در زندگیِ شما باشد.

اصل کار به این صورت است؛ زمانی که سایتی را راه اندازی می کنید، باید مدت زمانی را صرف بالا آوردن آن کنید. منظور از این کار آن است که بازدیدش را افزایش دهید. رسیدگیِ به سایت شما را به این نقطه خواهد رساند. در صورتی که اگر فکر می کنید این رسیدگی کار ساده ای است، سخت در اشتباهید. خیلی از کسانی که سایتی را برای عملی کردن ایدۀ خود راه اندازی می کنند، پس از مدتی از کار دست می کشند. این نشان می دهد که این افراد علاوه بر اینکه برنامه ای برای کار خود ندارند، خیلی به اهمیت کار وبمستری پی نبرده‌اند و حس کردند همین که سایتی را راه اندازی کنند، کار تمام است.

کار شما پس از راه اندازی سایت شروع می شود. حالا باید روی بخش فنیِ آن و همچنین تولید محتوا برای آن کار کنید. شاید بتوانید از نوشته ها و تصاویر موجود در سایت ها و وبلاگ های دیگر استفاده کنید. اما این کار نه تنها هیچ نفعی برای سایت شما نخواهد داشت. بلکه باعث ضربه زدن به آن هم خواهد شد. البته استفاده از محتوای دیگران به عنوان منبع هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. بلکه سبب بهبود رتبۀ سایت شما در بین سایت های دیگر هم خواهد شد.

حال که کار تولید محتوا را شروع می کنید، می بینید بازدید سایت شما روز به روز افزایش خواهد یافت. در ابتدا این افزایش بازدید زیاد نیست. اما دلگرم کننده است و باعث می شود شما بیشتر بنویسید و منتشر کنید. البته تمامی محتوایی که قرار است روی سایت نشر دهید، متنی نیست. می تواند تصویری و یا حتی صوتی هم باشد. استفاده از انواع و اقسام نوین محتوا می تواند کیفیت سایت شما را افزایش دهد.

زمانی که بازدید روزانۀ سایت شما حدوداً از هزار تجاوز کرد، آن وقت است که ممکن است ایده های خوبی از کسب درآمد به ذهن تان برسد. شاید گرفتن تبلیغات و فروش محصولات دیگران و کسب درآمد از این روش، اولین فکری باشد که به ذهن تان خطور کند. اما این تمام آن کاری نیست که باید برای کسب درامد از سایت خود انجام دهید. شاید صدها نوع کسب درآمد دیگر وجود داشته باشد که تا زمانی که سایت شما به بازدید قابل قبولی نرسد، برای شما پرده از آنها برداشته نخواهد شد.

اما چیزی مشخص است، این است که همینک هزاران سایت ایرانی در اینترنت وجود دارند که روزانه در حال کسب درآمد هستند. حداقل صاحبان آنها به سایت‌شان به عنوان شغل دوم نگاه می‌کنند. بماند که اگر برنانه ریزیِ خوبی روی سایت انجام شود، این کار می تواند به شغل اول و حتی بسیار پر درآمد هم تبدیل شود. البته این راه مثل هر کار دیگری چندان هموار نیست و باید با مشکلات متعددی روبرو شوید. این مشکلات را هم می توانید با دانش و عمل پشت سر بگذارید.

اگر شما هم قادرید یک سایت برای کسب درآمد راه اندازی کنید، همینک می توانید با سفارش یک هاست و دامنۀ اینترنتی کار خود را شروع کنید. منابع آموزشیِ ما به شما کمک خواهند کرد که در کمترین زمان سایت خود را بسازید.

ژانویه 25, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!