ساخت سایت شخصی

ساخت سایت شخصی

الان زمانه ای است که همه به اهمیت حضور در فضای مجازی پی بردند. حالا چه این حضور، حضور شخصی باشد، و چه حضور یک شرکت بزرگ تجاری که نیاز دارد مشتری‌های خود را در سرتاسر جهان پیدا کند و به آنها خدمات و محصولات خود را بفروشد. با حضور شبکه‌های اجتماعی این حضور ساده‌تر شده است. اما حضور در محیط مجازی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارای معایبی هم هست. مثلاً اینکه شما ملزم هستید از قوانین آنها تبعیت کنید و دست تان برای کاری که می‌خواهید انجام دهید چندان باز نیست. اینجاست که شاید خواسته باشید ساخت سایت شخصی را تجربه کنید. محتوای یک سایت همیشه روی اینترنت موجود خواهد بود. در صورتی که محتوای موجود در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام به عقب رانده شده. در ثانی ممکن است که روزی برسد که دیگر کسی از تلگرام استفاده نکند.

این یک نوع مثال از امکان قدیمی شدن یک نوع شبکۀ اجتماعی است. اما یک سایت اینترنتی هیچ گاه قدیمی نمی‌شود و علاوه بر اینکه دارای یک آدرس ثابت و دائمی است، از طریق موتورهای جستجوی وب مثل گوگل و یاهو قابل جستجو است. در صورتی که محتوایی که مثلاً شما در کانال تلگرام خود وارد می‌کنید، هیچ گاه در گوگل ظاهر نمی‌شود.

اگر خواسته باشید مزیت داشتن یک سایت شخصی را بر شماریم، باید راجع به آن یک کتاب کامل نوشت. این در صورتی است که امروزه ساخت سایت شخصی بسیار ساده شده و با اندک هزینه‌ای برای خرید فضای میزبانیِ سایت و همچنین دامنۀ سایت می‌توانید سایت خود را راه اندازی کنید. حالا اینکه فضای میزبانی و دامنه چیست، راجع به آن در مقالات آموزشیِ قبلی توضیح دادیم. کافی است اطلاعات خود را با خواندن آنها افزایش دهید.

به طور خلاصه شما تنها کاری که برای ساخت سایت شخصی باید انجام دهید، این است که یک فضای میزبانی را به همراه دامنه خریداری کنید. روی فضای میزبانی نرم افزار مدیریت سایت را نصب کنید که رایگان است. پس از آن تنظیمات اولیۀ سایت خود را انجام داده و پس از آن نوشته‌ها، تضاویر، ویدیوها و هر آنچه که مورد نیاز است را در سایت خود منتشر کنید. این کار بسیار شیرین و لذت بخش بود. مخصوصاً اگر بدانید که کسانی هستند آمده و از سایت شما بازدید می‌کنند و محتوای سایت شما برای آن مفید خواهد بود.

از جمله نرم افزارهایی که می‌توان آن را روی فضای میزبانی نصب کرد و از آن برای مدیریت سایت به صورت پویا استفاده کرد، وردپرس است. وردپرس یک نرم افزار رایگان و به زبان فارسی است که به ما امکان راه اندازی هر نوع سایتی را می‌دهد. برای تغییر ظاهر سایت خود، تنها کافی است قالب سایت را تغییر و یا ویرایش کنید. برای اضافه کردن یک امکان یا قابلیت کافی است از افزونه‌هایی که تنها با چند کلیک ساده نصب می‌شوند استفاده کنید. در کل کار با چنین سایتی بسیار ساده است و اگر هدف شما داشتن یک سایت شخصی است، شک نکنید که با وردپرس بهترین سایت شخصیِ دنیا را می‌توانید بسازید.

برای سفارش و خرید فضای میزبانی (هاست) که شما باید نرم افزار مدیریت سایت را روی آن نصب کنید، می‌توانید از طریق سایت ما (وبنولوگ) اقدام کرده و به صورت خودکار پس از چند ثانیه هاست خود را تحویل بگیرید. کلیۀ آموزش‌های تصویری و ویدیویی هم از بخش مرکز آموزش و مستندات وبنولوگ قابل دسترس است که با اتکا به آن می‌توانید یک سایت حرفه ای برای خود یا حتی دیگران طراحی کنید و راه اندازی نمایید. از کتاب‌های آموزشیِ ما هم می‌توانید به رایگان استفاده کنید. اگر آماده‌اید، همین الان شروع کنید.

آگوست 12, 2016 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!