ساخت سایت با پسوند com

ساخت سایت با پسوند com

پسوندهای زیادی برای نشانی سایت های اینترنتی وجود دارد که برای ساخت سایت خود می توانیم از آنها استفاده کنیم. به نشانی یک سایت دامنه گفته می شود. مثلاً webnolog.net یک دامنۀ اینترنتی است. هر شخصی می تواند برای خود یا دیگران دامنه ثبت کند. اما برای این کار حتماً باید مبلغ بهای سالیانۀ آن را بپردازد. پس تا اینجا فهمیدیم که برای ساخت سایت با پسوند com باید یک دامنۀ com ثبت کنیم. این نوع دامنه جزءِ دامنه های بین المللی محسوب می شود و نوع دیگر آنها دامنه های ملی است که مختص هر کشور در سرتاسر جهان است. مثلاً دامنۀ ملی ایران ir. می باشد. دامنۀ ملی ارزان تر از دامنه های بین الملی می باشد.

پس تا اینجا دانستیم که برای ساخت یک سایت اول باید به دنبال دامنۀ آن باشیم که در اینجا باید یک دامنۀ com ثبت کنیم. اما یک جزء دیگر هم نیاز داریم و آن هاست یا فضای میزبانی است که ما باید فایل های سایت خود را روی آن قرار دهیم. این هاست فضایی از یک رایانه است که برای همیشه به شبکه اینترنت متصل است. برای اینکه راجع به فضای میزبانی بیشتر بدانید، بهتر است مقالۀ Host چیست را مطالعه نمایید.

به مانند هر کار رایانه ای دیگر، اگر خواسته باشید یک سایت را بسازید سر و کار شما با فایل های رایانه ای است؛ البته نوع خاصی از آنها که معمولاً دارای پسوند htm، css، JavaScript، PHP و … هستند. حالا وارد مباحث سایت فایل های سایت نخواهیم شد. برای این منظور شما را دعوت می کنیم دیگر آموزش های ما را مطالعه کنید. اما در نهایت باید بتوانیم این فایل ها را روی فضای بارگذاری کنیم که دیگران بتوانند با وارد کردن نشانی سایت ما (دامنه) آنها را دریافت کرده و در مرورگر خود باز کنند که این همان روال بازدید از صفحات سایت ماست. این فضا همان هاست یا فضای میزبانی است.

به غیر از دامنه و فضای میزبانی، ما شاید نیاز به یک نرم افزار ساخت سایت هم داشته باشیم. این گونه نرم افزارها معمولاً به صورت رایگان وجود دارند و شما نباید نگران هزینۀ آنها باشید. پس از اینکه دامنه و فضای میزبانی خود را تهیه کردید، قادرید از یک نرم افزار رایگان سایت ساز هم روی فضای میزبانی خود استفاده کنید.

تهیه فضای میزبانی و دامنه com

حالا می رسیم به این موضوع که هاست و دامنه را باید از کجا تهیه کنیم؟ شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی و ثبت دامنه، مثل وبنولوگ هستند که شما می توانید دامنه و فضای میزبانی خود را از آنجا خریداری کنید. مثلاً همین الان می توانید به بخش جستجوی دامنه رفته و دامنۀ با پسوند com خود را جستجو کنید. اگر آزاد بود به همراه یک فضای میزبانی ثبت سفارش کنید و پس از آن فوراً می توانید از آنها در جهت ساخت سایت com خود استفاده کنید. دیگر منابع آموزش را هنگامی که وارد بخش ناحیه کاربری وبنولوگ شدید، قادرید مطالعه کنید یا کتاب های آموزشی را دانلود نمایید و سایت com خود را برپا کنید. وبنولوگ منابع آموزش کاملی را برای شما تدارک دیده است.

آوریل 20, 2016 Webnolog 3 دیدگاه

3 دیدگاه

  1. amir گفت:

    نفهمیدم

  2. ناشناس گفت:

    کی تو میفهمیدی

  3. syma گفت:

    همتون نفهمین ولی منم نفهمیدم!

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!