دامنه های ممنوعه ir

در حین انتخاب و ثبت دامنه ir باید به این نکته توجه داشته باشید که یک دسته دامنه هستند که بنابر تصمیم ایرنیک شما قادر به ثبت چنین دامنه هایی نیستید و در همان ابتدای خرید و حتی بعد از پرداخت صورت حساب متوجه آن نخواهید شد. به دلیل اینکه تایید دامنه ها در nic.ir به صورت دستی انجام می گیرد، اگر دامنه ای که شما قصد ثبت آن را دارید، جزء گروه دامنه های ممنوعه ir قرار داشته باشد، از ثبت آن خودداری شده و دامنه قفل می شود تا کس دیگری قادر به ثبت آن نباشد و هزینه آن استرداد می شود. حالا شما باید یک دامنه دیگری را برای خود انتخاب نمایید.

برای اطلاع از گروه دامنه های ممنوعه کافی است سری به مرکز آموزش زده و مقاله چه دامنه هایی را nic.ir تایید نمی کند را بخوانید. گروه دامنه هایی که در آن ها از اسم های خاص استفاده شود و نام یک شهر، روستا یا آثار باستانی باشد، تایید نخواهند شد. در این میان دامنه هایی که به نوعی مذهبی هستند و خاص هم تایید نمی شود.

این دامنه ها به حالت قفل شده در خواهند آمد و معمولاً برای استفاده دستگاه های دولتی و حکومتی و سازمان هایی که از نهاد مربوطه مجوز دارند، کنار گذاشته می شوند. البته جلوگیری از سوء استفاده هم دیگر دلایل این امر می باشد. در بخش مستندات سایت nic.ir مستندی با عنوان مقررات ثبت دامنه‌ وجود دارد که در آنجا هم این توضیحات داده شده است.

دسامبر 3, 2018 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!