بررسی آنلاین SSL سایت

اگر به تازگی روی سایت خود SSL نصب کردید که باعث می شود سایت شما با استفاده از پروتکل https باز شود، شاید لازم باشد بررسی های بیشتری انجام دهید تا ببینید که آیا مشکلی در نصب SSL روی سایت شما وجود دارد یا خیر. هاست های cPanel وبنولوگ که شما خریداری می کنید، عمدتاً دارای امکان SSL رایگان هستند که از قبل روی سایت شما فعال است. اگر می خواهید بدانید که آیا این گونه است یا خیر، کافی است سایت را با https باز کنید. ببینید آیا علامت قفل سبز رنگ درون مرورگر شما نمایش داده می شود یا خیر. البته در برخی از مواقع که شما تنظیمات سایت خود را به درستی روی https تنظیم نکرده باشید، با اینکه SSL روی سایت شما فعال است، ولی قفل سبز رنگ نمایش داده نخواهد شد.

سرویسی که ما قصد معرفی آن به شما برای بررسی آنلاین SSL سایت داریم، SSL Checker نام دارد و با وارد شدن به نشانی https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html می توانید از این امکان استفاده کنید. در جعبه ای که با نام Server Hostname در وسط صفحه قرار گرفته است کافی است نام دامنه را وارد کنید. پس از آن روی Check SSL کلیک کنید.

نتیجه ای که به ما نشان داده خواهد شد، معتبر بودن یا نبودن SSL به همراه اطلاعات جانبی دیگر مثل نوع وب سرور و آی پی سایت و مدت زمانی است که از اعتبار جواز SSL باقی مانده است. در پایین همین صفحه هم اطلاعات بیشتری راجع به خود جواز SSL و صادر کنندۀ آن به ما نشان داده خواهد شد. شاید پس از نصب SSL و یا برای اطلاع از وضعیت اتصال امن به سایت بهتر باشد از چنین سامانه ای استفاده کنیم. در آموزش های دیگر راجع به نصب SSL روی سایت و همچننین استفاده از SS رایگان توضیحات و آموزش های کامل خدمت شما ارائه شده است.

می 4, 2017 Webnolog 6 دیدگاه

6 دیدگاه

  1. آرشا گفت:

    سلام
    ssl v رو چک کردم و و گفت معتبر هست اما قفل سبز رنگ مشاهده نمی کنم قفل هست ولی سبز رنگنیست .

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگر SSL معتبر باشه ولی قفل سبز رنگ رو نتونید ببینید، به این معنا است که برخی از محتویات و منابع صفحه از پروتکل http بارگیری میشن. باید قالب سایت و یا کدهای سایت رو ویرایش کنید و هر کجا http هست رو به https تبدیل کنید. یعنی قالب سایت هم باید با https سازگار باشه.

  2. اکبر گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من تمام برگه های سایتم ssl روشون فعاله. اما در صفحه اصلی سایت من میگه امن نیست و سبز نشون نمیده. مشکل کجاست؟ و البته من اسم یرگه صفحه اصلی و هم عوض کردم

    • Webnolog گفت:

      سلام. برای صفحاتی که قفل سبز رنگ نیست، در عوض ممکنه خاکستری باشه، این در حالی است که شما SSL رو به درستی روی سایت نصب کردید، به این معنا است که یکی از محتویات صفحه مثل یک عکس یا یک سند CSS از منبعی به غیر از https بارگذاری میشه. مثلاً تو نشونیش به جای https از http استفاده می‌کنه. یا باید قالب سایت تون رو ویرایش کنید و یا توی نوشته‌های سایت اقدام به اصلاح نشانی‌های عکس‌ها و محتویات کنید.

  3. آقا رضا گفت:

    سلام ssl رو رایگان میشه روی سایت زد؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. بله. باید از جایی که هاست رو خریداری کردید تقاضا کنید که براتون نصب کنند. البته که خودتون از طریق کنترل پنلی که در اختیار تون هست هم می تونید تهیه و نصب کنید معمولا به صورت خودکار.
      علاوه بر اون حتی به صورت دستی هم میشه از سایت lets encrypt گواهینامه رایگان SSL تهیه کرد و روی سایت هر کجایی که هست نصب کرد. که البته کمی مراحلش طولانی است.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!