افزایش حجم آپلود فایل در سی پنل

یکی از مشکلاتی که ممکن است در کار کردن با هاست های سی پنل با آن مواجه شده باشید، این باشد که با راه اندازی سایت خود با استفاده از اسکریپت های آماده ممکن است با صفحۀ سفید یا خطایی دیگر مواجه شوید که معمولاً این خطا از نوع ۵۰۰ خواهد بود. یعنی وب سرور سایت شما با مشکل مواجه شده است. یکی از دلایلی که ممکن است شما را با این مشکل مواجه کند، از آنجایی که وب سرور معمولاً خطاها را ذخیره می کند، شما با مطالعه پروندۀ error_log که روی ریشۀ هاست شما قرار گرفته است، به سادگی قادرید متوجه دلیل داستان بشوید.

اما حالا فرض ما این است که کنترل پنل فضای میزبانیِ شما cPanel می باشد و با توجه به احتمال های مختلف می خواهیم بدانیم که چطور می توانیم حجم آپلود فایل در سی پنل را افزایش دهیم. با در نظر گرفتن اینکه انواع مختلفی از نرم افزارها و سرویس ها می توانند روی سرور نصب شده باشند، روال افزایش حجم آپلود فایل در سی پنل متفاوت است. در برخی از مواقع هم اصلاً دسترسی شما برای انجام این کار مسدود شده است. به این دلیل که با افزایش حجم آپلود فایل ممکن است برای سرور مشکلی پیش آید. پس مدیر سرور این دسترسی را برای شما مسدود کرده است. پس باید از روش های دیگر برای بارگذاری فایل خود استفاده کنید.

فرض دیگر ما این است که شما می خواهید حجم آپلود فایل در PHP را افزایش دهید. که درون نرم افزاری که با PHP نوشته شده است، قادر به بارگذاری پرونده روی سایت خود باشید.

خب، حالا ما شرایط مختلفی را در نظر می گیریم. در اولین گام باید بدانید که وب سرور چیست. آپاچی، لایت اسپید یا انجینیکس می توانند وب سرورهای سرورِ شما باشند. در هر کدام از این حالت ها روال افزایش حجم آپلود متفاوت است. اما در بیشتر مواقع شما باید درون صفحۀ اصلیِ cPanel به دنبال بخشی بگردید که عنوان PHP درون آن وجود دارد. پس بهترین کار استفاده از نوار جستجوی بالای صفحه است که عبارت PHP را وارد کنید و ابزارهایی که درون آنها عنوان PHP دارند برای شما نمایش داده شوند.

در یک سی پنل عادی که از وب سرور آپاچی استفاده می کند، باید ابزاری با عنوان MultiPHP INI Editor وجود داشته باشد که پس از وارد شدن به صفحۀ مخصوص آن اول سایت خود را تعیین کنید و سپس به دنبال دستوری با عنوان upload_max_filesize باید بگردید. پس از آن عدد روبروی آن را تغییر دهید.

البته همانطور که ذکر شد هاستینگ شما ممکن است دسترسی به این بخش را بسته باشد که باید یا از روش های دیگر برای آپلود فایل های حجیم استفاده کنید و یا اینکه با پشتیبانی تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.

خیلی از عزیزان هم نمی دانند که مثلاً در مواردی که قصد آپلود یک فایل چند ده مگابایتی را دارند، استفاده از روش بارگذاری کننده های PHP چندان مناسب نیست. باید از روش هایی مثل FTP و یا File Manger خود سی پنل استفاده کنید که کار را بسیار راحت تر و به صرفه تر برای شما تمام خواهند کرد. اما در هر صورت برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به افزایش حجم آپلود در cPanel به شما پیشنهاد می کنم آموزش افزایش upload_max_filesize از طریق Cpanel را از مرکز آموزش وبنولوگ مطالعه نمایید.

مارس 23, 2017 Webnolog 2 دیدگاه

2 دیدگاه

  1. jila pashaei گفت:

    سلام وقت بخیر . من وب سایتی با آموزش ها و راهنمایی های سما طراحی کردم و تقریبا تمام مراحلش تکمیل شده فقط برای انتشار سایتم به مشکل بر خوردم و نمیتونم قسمت انتشار سایت و انجام بدم میشه کمکم کنید یا فایل های آموزشی مربوط به این قسمت رو بهم معرفی کنید . ممنون

    • Webnolog گفت:

      با سلام؛ برای انتشار سایت همین که سایت رو روی هاست بارگذاری کنید، کار انتشار هم تقریباً رو به اتمام است!
      تمامی آموزش ها از قبیل فیلم های آموزشی و کتاب های الکترونیک به تمامی مراحل به طور کامل اشاره کردند.
      اگر از ما هاست تهیه کردید، بسته آموزش های ویدیویی برای شما حتماً ارسال شدند. تمامی موارد درون آن بسته وجود دارند.
      با تشکر…

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!