چطور سایت درست کنیم ؟

خیلی از کسانی که تازه می خواهند وارد دنیای مجازیِ اینترنت شوند، به دنبال ساخت سایت اینترنتی هستند. اما نمی دانند که دقیقاً باید از کجا شروع کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، به شما توصیه می کنیم که تا انتهای این مقالۀ آموزشی همراه ما باشید. ما به شما راهی را نشان خواهیم داد که بتوانید سایت خود را در کمترین زمان ممکن و همچنین با کمتری هزینه راه اندازی کنید.

برای ساخت یک سایت اینترنتی نیاز یه پیش نیازهایی است. این پیش نیازها چندان هم گران قیمت نیستند. یا طوری نیست که فقط در دست عدۀ خاصی باشند. هر کسی می تواند این پیش نیازها را تهیه کرده و شروع به ساخت سایتِ خود کند. از طرف دیگر حتی در خیلی از مواقع هم شاید نیاز به دانشِ زیادی برای ساخت سایت نباشد. چرا که امروزه با وجود نرم افزارهای حرفه ای و آماده و رایگان، در کمترین زمان ممکن می توان سایت خود را راه اندازی نمود.

از مهم ترین پیش نیازهای راه اندازی سایت داشتن هاست و دامنه است. هاست همان فضای میزبانی است که میزبانِ فایل های سایتِ شماست. سایت شما هم مثل هر برنامۀ دیگری شامل فایل ها و پوشه هایی است که باید روی مکانی قرار گیرند. این مکان هاست (Host) نام دارد. Host به معنای میزبان است و کاملاً تداعی کنندۀ کاربردی است که دارد. هاست را می توانید از طریق همین سایت (وبنولوگ) سفارش داده و به صورت آنی پس از پرداخت مبلغ آن تحویل بگیرید.

اما دامنه همان نشانیِ سایت شماست. راجع به آن هم در مقالات گذشته به صورت کامل بحث شد. بهتر است به آنجا مراجعه کنید و به اطلاعات خود بیافزایید. دامنه را به سادگی و بدون داشتن هیچ گونه مدارک می توانید ثبت کنید. چه دامنۀ ملی و چه دامنۀ بین المللی را به سادگی از طریق قسمت جستجوی دامنه می توانید جستجو کرده و سپس آن را ثبت کنید. دامنۀ شما باید بیش از ۳ حرف داشته باشد. یک دامنه می تواند شامل حروف و اعداد انگلیسی به علاوۀ علامت – باشد. دامنه ها دارای پسوندهای مختلفی هستند که هر کدام برای کارایی خاصی تعریف شدند. اما شما به خواست خود هر پسوندی که آزاد باشد را می توانید ثبت کنید.

حالا که هم هاست و هم دامنه را دارید، می توانید از نرم افزارهای رایگان راه اندازی سایت استفاده کرده و سایت خود را با ظاهر مد نظر راه اندازی کنید. این نرم افزارها قابلیتی به نام قالب دارند که ظاهر سایت شما را می سازند. قالب های بسیار زیادی از جمله رایگان و پولی وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید. نصب کردن قالب ها روی نرم افزار سایت ساز، بسیار ساده است و اصلاً نیازی به دانستن کدنویسی و مسائل پیشرفته و حرفه ای نیست. برای کسب اطلاع بیشتر راجع به انواع نرم افزارهای سایت ساز به مرکز آموزش وبنولوگ مراجعه کنید. در آنجا هر آنچه که شما نیاز است بدانید به صورت آموزش های گام به گام آورده شده است. علاوه بر آن سایت وبنولوژی به نشانی Webnology.ir منبع کامل و جامع آموزش طراحی سایت از صفر تا صد است.

اگر تا اینجای این مقاله را به خوبی درک کرده باشید، الان دقیقاً می دانید که باید چه کار کنید. پس از تهیه هاست و دامنه می توانید از نرم افزارهای ساخت سایت استفاده کرده و حتی ظرف چند دقیقه آنها را روی فضای میزبانیِ خود نصب کنید. پس از آن سایت شما آماده است. حالا باید برای آن محتوا تولید کنید. ما به این کار به روز رسانی سایت می گوییم. منظور این است که صفحات مختلف و نوشته های مختلف سایت را روی آن قرار دهید. این کار تماماً از طریق مرورگر شما و به صورت گرافیکی و کاملاً جذاب انجام خواهد شد.

این مراحل کلی راه اندازی یک سایت اینترنتی بود که به شما توضیح دادیم. حالا برای کسب اطلاعات فنی بیشتر بهتر است با دیگر بخش های سایت وبنولوگ همراه ما باشید تا بیشتر شما را وارد وادیِ طراحی سایت و فعالیت در محیط اینترنت کنیم.

ژانویه 23, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!