نسخه انگلیسی یا فارسی WHMCS ؟!

WHMCS

یکی از سوالاتی که اغلب کاربران تازه کار WHMCS می‌پرسند این است که نسخه انگلیسی WHMCS را نصب کنند یا فارسی؟! در پاسخ به این سوال اول از همه باید بدانید که ما یک نسخه از WHMCS بیشتر نداریم که قابل نصب است. پس از نصب آن، زمانی که وارد بخش مدیریت WHMCS می‌شوید، از بخش تنظیمات عمومی نرم افزار، خیلی راحت می‌توانید زبان بخش‌های مختلف، از جمله زبان بخش ناحیه کاربری که مشتریان با آن در ارتباط هستند، و زبان بخش مدیریت که خود شما و دیگر کارمندان با آن در ارتباط هستند، را تعیین نمایید. پس زبان WHMCS در اصل یک گزینهٔ تنظیماتی است که خیلی راحت قابل تغییر است. البته اگر از قبل فایل زبان روی اسکریپت وجود داشته باشد، که اغلب موجود است.

مکان یابی اسناد زبان WHMCS روی فضای میزبانی

پس ما چیزی با نام نسخهٔ انگلیسی یا فارسی WHMCS نداریم. ولی باید بدانید که برای تنظیم یک زبان خاص روی WHMCS باید فایل آن زبان در مسیری از هاست شما وجود داشته باشد. اول از همه دقیقاً‌ در همان جایی که WHMCS را نصب کردید، پوشه‌ای با نام lang وجود دارد. اگر آن را باز کنید، فایل‌های زبانی که شما می‌توانید آن را روی ناحیه کاربری برای مشتریان‌تان تنظیم کنید را مشاهده می‌کنید. یکی از این اسناد باید با نام farsi.php وجود داشته باشد که مختص زبان فارسی است. اگر آن را باز کنید، حتی رشته‌های درون آن را هم می‌توانید ویرایش کنید. اگر این سند وجود نداشت، شما قادر به تنظیم زبان فارسی از بخش تنظیمات WHMCS نخواهید بود. باید آن را اضافه نمایید.

در مسیر admin/lang هم باز یک دسته فایل زبان دیگر وجود دارد که این بار این اسناد برای تغییر زبان بخش مدیریت WHMCS است. باز هم در اینجا باید یک سند با نام farsi.php ببینید که به راحتی قابل ویرایش است. در نصب پیش فرض WHMCS باید این سند هم وجود داشته باشد.

تغییر زبان WHMCS از داخل بخش مدیریت

حال برویم ببینیم از داخل بخش مدیریت WHMCS چطور باید زبان را تغییر داد. در نسخهٔ ۷ از مسیر Setup > General Settings وارد شوید. در نسخهٔ WHMCS 8 باید از مسیر Configuration > System Settings > General Settings اقدام نمایید. برای ورود به این بخش از شما رمز عبور مدیریت را خواهد خواست (Confirm password to continue). رمزتان را وارد کنید و روی Confirm password کلیک کنید.

در سربرگ Localisation به دنبال گزینهٔ تنظیماتی Default Language بگردید و آن را روی زبان دلخواه، مثلاً Farsi تنظیم کنید. این گزینهٔ برای تنظیم زبان بخش ناحیه کاربری برای مشتریان‌تان است.

تغییر زبان مدیریت WHMCS

برای تنظیم زبان بخش مدیریت، هر کارمند یا مدیر می‌تواند بنا به خواست خود این زبان را تغییر دهید. برای این کار به صفحهٔ My Account در WHMCS رفته و گزینهٔ تنظیماتی Language را تغییر دهید.

دسامبر 29, 2022 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!