علت ساسپند شدن سایت

یک سایت روی یک فضای میزبانی قرار گرفته است که این فضا قسمتی از یک رایانه به نام سرور است. سایت باید قادر باشد تا از منابع سخت افزاری و همچنین نرم افزاری سرور استفاده کند. اما این استفاده کردن نباید از یک حد متعارفی بیشتر گردد. زمانی که از این حد تعیین شده بیشتر گردد، سایت به حالت تعلیق در خواهد آمد که این کار می تواند به صورت خودکار انجام گردد، یا کارمندان شرکت هاستینگ این کار را انجام دهند که به سرور و دیگر سایت های روی آن صدمه ای وارد نشود. پس همین الان به راحتی می توانید بفهمید که علت ساسپند شدن سایت چه می تواند باشد.

ساسپند شدن همان معلق شدن سایت یا به حالت تعلیق درآوردن آن است. به طور عینی اگر میزان پهنای باند سایت شما بیشتر از حدی باشد که به شما اجازۀ استفاده از آن داده شده است، یا میزان بازدیدهای همزمان بیشتر از حد مورد نظر باشد، یا به نوعی از منابع اختصاص داده شده به شما بیشتر استفاده کنید، سایت شما حتماً ساسپند خواهد شد.

شما برای اینکه علت ساسپند شدن سایت خود را بدانید، باید ببینید که سایت شما آیا افزایش بازدید داشته است؟ آیا از نظر نرم افزاری مشکلی داشته که باعث شده فشار اضافی روی سرور آورده شود؟ با ساسپند شدن یا معلق شدن سایت شما روی فضای میزبانی، شما حتی امکان ورود به فضای میزبانیِ خود را هم ندارید. پس در اینجا باید با پشتیبانی تماس گرفته و دلیل را جویا شوید و راه کار بخواهید.

اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با رصد کردن آمار و ارقام سایت، به راحتی می توانید بفهمید که آیا هاست شما نیاز به ارتقا دارد؟ آیا باید فضای میزبانیِ خود را عوض کنید؟ آیا باید دستی به سر و روی کدهای سایت خود بکشید؟ امکانات و نرم افزارهای متعددی هم در کنار کنترل پنل فضای میزبانی به شما داده خواهد شد که به واسطۀ آنها این آمار و ارقام به راحتی قابل استخراج است.

به عنوان مثال در کنترل پنل cPanel بخشی با عنوان Bandwidth وجود دارد که پهنای باند مصرفی سایت شما را نشان می دهد. کاملاً مشهود است که اگر سایت شما بازدیدش افزایش پیدا کند، نمودار موجود در این قسمت به شما این اخطار را می دهد که باید به فکر بهینه کردن سایت خود باشید.

به هر حال دلیل اصلی ساسپند شدن هاست استفاده از منابع بیشتر از حدی است که به بستۀ میزبانیِ شما اخصاص داده شده است. در پاره ای از مواقع هم ممکن است سایت شما هک شود، که مدیر یا کارمندان سرور برای جلوگیری از آسیب های بیشتر سایت شما را معلق می کنند. در این مورد هم شما باید امنیت سایت شما را تا جای امکان بالا ببرید.

می 4, 2017 Webnolog 4 دیدگاه

4 دیدگاه

  1. رضا گفت:

    حدود ۳۴ روز پیش سایت من معلق شده و وقتی وارد سایت سی پنل شدم با این پیا م مواجه شدم ۹۰۹cpu 52658ram مصرف بیش از حد در یک روز
    این بسته های میزبانی وب در حال حاضر معلق.
    شما نمی توانید این بسته را مدیریت یا استفاده کنید تا مجددا فعال شود. که از همان روز تا بحال نه به تلفن جواب می دهند نه در قسمت نظرات یا تیک پاسخ می دهند تازه دوماه هم از راه اندازی سایت گذشته بود به نظر شما من باید چه کار کنم منتظر جواب شما هستم امروز ۱۱ خرداد ۴۰۱

    • Webnolog گفت:

      با سلام. در هر صورت باید بتوانید با ارائه دهندهٔ خدمات هاستینگ خود تماس بگیرید. اگر بخش ارسال تیکت دارند، از این بخش هم اقدام به باز کردن درخواست پشتیبانی کنید. همیشه قبل از اینکه میزان استفادهٔ منابع سایت شما بیش از حد مجاز شود، مورد را بررسی کنید و اگر نیاز به ارتقاء هست حتما در اسرع وقت انجام دهید.

  2. مبی گفت:

    سلام خسته نباشید من یه مشکلی دارم برای سایتم
    از ای پرستا هاست خریدم بعدش تایمش ک تموم شد تمدیدش که کردم اوکی بود تا ی مدتی بعدش یکشنبه ما باید سایت رو تحویل استادمون میدادیم زد ک ساسپند شده و هرچقد هم تیکت و اینا زدیم اوکی نشد
    الان نمرمونم رو هواسمیشه بگین چیکار کنم؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. اینکه هاست تون مسدود شده باید دلیلش رو بدونید که چیه. معمولاً اگر به صورت خودکار مسدود شده باشد، ایمیلی مبنی بر علت مسدود شدن باید دریافت کنید.
      در غیر این صورت باید با پشتیبان هاست در تماس باشید و از اونها بخواهید که دلیل مسدود شدن رو بگند و شما هم رفعش کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!