سرقت دامنه با تنظیم رابط های مجاز دامنه ir روی همه!

وقتی درون یک سایت یا سرویسی ثبت نام می کنید که با بخش های مختلف آن آشنایی ندارید، ممکن است کمی هم نگران شوید که نکند با تنظیمات اشتباه دارای یا دارایی های خود را از دست بدهید. یکی از این سرویس ها که برای ثبت و مالکیت دامنه های ملی مورد استفاده قرار می گیرد، سایت nic.ir می باشد و دارای یک بخش تنظیمی به نام مدیریت رابط های مجاز است. در همۀ مواقع که شما قصد ثبت دامنه توسط نمایندگان را دارد، باید رابط های مجاز را روی همه یا حداقل روی شناسۀ همان نماینده تنظیم کنید.

اما خیلی از کاربران فکر می کنند که با تنظیم رابط های مجاز روی همه، دیگران می توانند تغییراتی روی دامنه های ایشان ایجاد کنند و حتی دامنه های آنها را به سرقت ببرند! در حالی که چنین فکری اصلاً درست نیست. تنظیم رابط های مجاز روی همه به این معنا است که همۀ کاربران و نمایندگان موجود در سایت nic.ir بتوانند در زمان ثبت و یا تمدید دامنه شما را به عنوان صاحب امتیاز، رابط مالی، رابط فنی و رابط اداری تعیین کنند و هیچ ارتباطی به نقل و انتقال دامنه ندارد. در صورتی که اگر خواسته باشید دامنه ای را به شخص دیگری منتقل کنید، یک فرآیند بسیار سفت و سختی برای آن وجود دارد که از سرقت دامنه های شما جلوگیری می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این مورد به شما توصیه می کنم که مقالۀ آموزشیِ تنظیم رابط های مجاز دامنه ir روی همه خطرناک است؟ ، که در مرکز آموزش وبنولوگ واقع شده است را حتماً مطالعه نمایید.

 

جولای 22, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!