راه اندازی سایت، سرمایه گذاری بلند مدت

ما اگر خواسته باشیم حضور مجازیِ خودمان را تثبیت کنیم، نیازی به یک سایت اینترنتی داریم. حالا این سایت می خواهد یک سایت شخصی باشد یا تجاری و شرکتی. به هر حال این حضور مستلزم داشتن یک سایت اینترنتی است. اما بر خلاف تصور عموم، هم راه اندازیِ یک سایت به صورت لحظه ای صورت نمی گیرد و هم گرفتن سایت و پر بازدید شدنِ آن. در اصل راه اندازی سایت یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. خیلی از سایت های به نام و معروفی که ما می شناسیم، روزگاری شاید برای چند سال گمنام بودند و به غیر از اندک افرادی از وجود آن سایت ها خبر نداشتند. که این به روال افزایش بازدید یک سایت اینترنتی بر می گردد.

موفقیت هر کاری به پشتکار برای ادامه و گذر زمان بستگی دارد. پس می فهمیم که در کنار گذشت زمان، نیاز است که روی طرح خود کار کنیم و پشتکار روی آن را فراموش نکنیم. یک سایت اینترنتی هم با این مضمون، یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود که شاید بیشتر از آن که خواسته باشید پولی روی آن بگذارید، باید زمانی را جهت به روز کردن آن بگذارید. این خود انرژی و شاید هزینۀ بسیاری را از شما بگیرد.

این مقاله نگارش شده به این دلیل که به شما گوشزد کنیم، نباید انتظار این نتیجه را داشته باشید که پس از راه اندازیِ سایت، فوراً سایتِ شما شلوغ شده و به دنبال آن فروش محصولات و یا خدمات شما آغاز گردد. این را بدانید که حتی شرکت هایی که سایت های بزرگ به همراه کمپین های تبلیغاتیِ عظیم راه اندازی می کنند، باز هم نمی توانند انتظار داشته باشند که پس از گذشت حتی یک سال به نتیجۀ دلخواه خود برسند. قواعد بازی در دنیای مجازی هر روز تغییر می کند و همیشه این قواعد مبتنی بر پول و سرمایۀ مالی نیست! خیلی از اوقات سرمایۀ دانشی خیلی می تواند به موفقیت یک کسب و کار اینترنتی و سایتِ آن کمک کند. پس اگر قصدتان راه اندازی سایت با دست خودتان است، باید بیشتر اوقات شبانه روز را صرف مطالعه و یادگیری کنید. چرا که با رشد فناوری های وب و اینترنت به روز بودن همیشه حرف اول را می زند.

ما فرض می کنیم شما قصد دارید یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید که در آینده ای نزدیک، به یک سایت پربازدید بدل گردد. در این حالت کاری که باید انجام دهید این است که فعالیتِ خود را با یک فضای میزبانیِ ساده و دامنۀ خوب شروع کنید. زمان زیادی برای یافتن یک دامنۀ خوب بگذارید. چرا که تغییر این دامنه شما را بعداً با مشکلات متعددی مواجه خواهند کرد. اما انتخاب یک فضای میزبانیِ معمولی برای شروع کار کار عاقلانه ای است. این کار سبب می شود که در اول کار هزینه های سرور مجازی یا سرور اختصاصی موجب دست کشیدنِ شما نشوند. در ثانی نیازی نیست سایتی که تازه راه اندازی شده، روی فضایی به غیر از هاست اشتراکی قرار گیرد. البته پس از اینکه سایت شما بازدید بالاتری گرفت، در آن صورت است که باید به فکر ارتقاء فضای میزبانی خود باشید. تا جایی که اگر سایت به بازدید چند صد هزاری در روز رسید، شاید نیاز داشته باشید یک سرور اختصاصی برای آن تهیه کنید. چرا که سایت شما دیگر جزء یکی از سایت های پربازدید ایران خواهد بود که نیاز به چنین بستری دارد.

اما نباید فراموش کرد که تا رسیدن به آن زمان حتماً شما با موانع زیادی روبرو خواهید شد. حالا این موانع لزوماً به معنی مشکلات حاد نیست. همین که شما باید روزانه سایت خود را با مطالب و محتوای مفید به روز کنید، شاید این خود یک مانع باشد. البته قطعاً پس از مدتی از این کار لذت خواهید برد که قادرید محتوایی را روی سایت خود منتشر کنید که برای دیگران مفید می باشد. علاوه بر آن از این بازدید قادرید کسب درآمد کنید که این خود کم انگیزه ای برای ادامۀ کار نیست. سایت پر بازدید قطعاً می تواند برای صاحب خود درآمد به همراه داشته باشد.

در هر صورت اگر احساس می کنید شما هم می توانید جزء یکی از صاحبان سایت های پربازدید ایران باشید و یا سایت شرکتی یا فروشگاهیِ موثری را برای کسب و کار خود راه اندازی کنید، همین الان قادرید با تهیۀ فضای میزبانی و دامنۀ سایت خود کارتان را شروع کنید. در ابتدای کار کل هزینه ای که قرار است بکنید مربوط به همین دو مورد است، که در دیگر مقالات آموزشی و همچنین کتاب ها و مرکز آموزشِ وبنولوگ می توانید نکات بیشتر و فنی تری از طراحی و راه اندازی سایت به دست آورید.

ژانویه 24, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!