اتصال دامنه به هاست لینوکس

اینکه ما یک هاست داشته باشیم و روی آن چندین سایت را بالا بیاوریم، امری شدنی است. طبیعتاً برای این کار باید قادر باشیم دامنه های دیگری را به هاست خود متصل کنیم. این کار را کنترل پنل های فضای میزبانی برای ما انجام می دهند. از همین رو کافی است با بخشی از کنترل پنل که به ما امکان اتصال دامنه به هاست لینوکس را می دهد به خوبی آشنا باشیم.

هاست لینوکسی که خریداری می کنید، ممکن است از منابع قدرتمندی برخوردار باشد. یا سایتی که الان قصد راه اندازی اش را دارید، آن چنان بازدید بالایی ندارد. پس می توانید یک سایت دیگری را هم در کنار آن راه اندازی نمایید. از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که با افزودن یک سایت دیگر به هاست، علاوه بر اینکه فضای میزبانیِ شم پر می شود، ممکن است حتی دیگر منابع را هم دستخوش تغییر قرار دهد. به همین دلیل حتماً باید به این مورد توجه کافی را داشته باشید.

اما برخی از اسکریپت ها هستند که به ما امکان ساخت سایت روی همان اسکریپت را می دهند. فرض کنید یک سایت وردپرسی راه اندازی کردید که حالا می خواهید دومین سایت خودتان را هم روی همان هاست بالا بیاورید. در این صورت وردپرس را باید شبکه کنید که آموزش های آن در مستندات وبنولوگ و همچنین اینترنت وجود دارد. پس از آن دامنه های دیگری را به آن اضافه نمایید.

ولی در هر صورت باید این مورد را در نظر داشته باشید که اولین گام ثبت دامنۀ مورد نظر و همچنین اتصال آن به فضای میزبانی با استفاده از کنترل پنل هاست شماست. هر کنترل پنل ممکن است بخشی با نام های Alias Domain یا Addon Domain داشته باشد که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد. البته اختلاف هایی بین نحوۀ اتصال دامنه به هاست لینوکس وجود دارد که شما باید نسبت به آنها اطلاع کافی داشته باشید.

اگر کنترل پنل فضای میزبانی شما cPanel می باشد کافی است مقالۀ آموزش افزودن دامنه به هاست cPanel را مطالعه کنید تا بیشتر با مبحث اتصال دامنه به هاست لینوکس آشنا شوید.

مارس 23, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!