آیا من به یک سایت اینترنتی نیاز دارم؟

آیا من به یک سایت اینترنتی نیاز دارم؟

امروزه با رشد فناوری‌های مرتبط با وب، ساخت و راه اندازی سایت توسط هر کسی مقدور است. این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چطور باید تشخیص دهیم که ما به یک سایت اینترنتی نیاز داریم و چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟ البته برای  راه اندازی سایت شخصی یا شرکتی خود، باید مولفه‌های زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک سایت موفقی داشته باشید.

حالا فرض کنید به مرحله‌ای رسیدیم که در انتهای آن می‌توانیم یک سایت کامل داشته باشیم. حالا وقت آن است که بررسی کنیم و مطمئن شویم ببینیم آیا این همانی است که واقعاً دنبال آن بودیم؟ برای داشتن یک سایت هم باید زمان کافی را برای ساخت آن در نظر گرفت (مخصوصاً اگر خودمان می‌خواهیم این کار را انجام دهیم)، هم باید هزینۀ آن را پرداخت کرد؛ حداقلش این است که هزینۀ احتیاجات آن را در نظر گرفت. حالا اگر پس از صرف این هزینه‌ها به این نتیجه برسیم که این آنی نبوده که ما می‌خواستیم، قطعاً ضرر خواهیم کرد. حداقلش این است که زمان خود را از دست خواهیم داد. بماند اینکه حتی می‌تواند به اعتبار تجارت ما هم ضربه وارد کند.

خیلی از مواقع هست که افراد فکر می‌کنند واقعاً نیاز آنها با داشتن یک سایت برطرف می‌شود. این در حالی است که در عرصۀ دنیای مجازی راه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط با مخاطبان بالقوه وجود دارد. شاید داشتن یک صفحۀ شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی بهتر بتواند نیاز ما را نسبت به داشتن یک سایت برطرف کند. شاید سایت یک وبلاگ در یکی از سایت‌های وبلاگ‌دهی بهتر بتواند ما را به مقصود خود برساند. شاید حتی داشتن یک ایمیل نیاز ما را به طور کامل پاسخگو باشد. اما خودمان ندانیم که بدون هزینه‌های اضافی و دردسرهای زیاد می‌توانیم از مزیت‌های بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم.

این در حالی است که باید به این مهم هم رسید که داشتن یک سایت رسمی برای هر شخص یا کسی و کاری نیاز مبرم است و خیلی از مواقع نمی‌تواند جایگزین مورد دیگری شود. ولی به طور کلی باید نسبت به نحوۀ فعالیت در عرصۀ مجازی اطلاع دقیق داشت تا زمان و هزینه‌های خود را اتلاف نکنیم.

آوریل 24, 2016 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!