آپلود فایل در سی پنل

ما برای اینکه قادر باشیم سایت خود را برای بازدید کنندگان قابل نمایش کنیم، باید فایل ها و اسناد مختلفی را روی فضای میزبانیِ خود بارگذاری یا همان آپلود کنیم. حالا بسته به نوع کنترل پنل و همچنین ابزارهایی که ما در اختیار داریم، روش های مختلفی را هم می توانیم به کار ببریم تا از عهدۀ انجام این کار برآییم. البته در کل آپلود فایل کار چندان سختی نیست. ولی در هر صورت باید بهترین و بهینه ترین روش را برای این کار در نظر بگیریم. در این مقاله کنترل پنل را سی پنل در نظر می گیریم و سعی خواهیم کرد نحوۀ آپلود کردن فایل روی این کنترل پنل را با هم بررسی کنیم.

سی پنل یکی از محبوب ترین کنترل پنل های هاست می باشد. دلیل آن هم کاملاً واضح است؛ در کنار امکانات بیشتری که ارائه می کند، سادگی کار کردن با آن را هم به همراه دارد. یعنی هر کاربری، حتی کاربرهای تازه وارد به سادگی می توانند از پس انجام هر کاری در cPanel برآیند. یکی از این کارها آپلود فایل است که ما در سی پنل ۳ روش کلی برای آن در نظر داریم.

استفاده از File Manager

اولین و بهترین روش برای آپلود فایل در سی پنل همین File Manager است. هر کنترل پنلی این ابزار را دارد. همانطور که از نامش پیداست، ما با آن می توانید فایل ها و پوشه های سایت خود را روی فضای میزبانی مدیریت و کنترل کنیم. یعنی آنها را کم و یا زیاد و یا حتی ویرایش کنیم. اسم دیگر این بخش از cPanel مدیریت پرونده هم هست. مدیریت پروندۀ سی پنل بسیار پیشرفته است و امکان این را به ما میدهد که تنها با استفاده از File Manger کل سایت خود را بسازیم.

استفاده از FTP

FTP همان امکان پروتکل انتقال فایل با استفاده از شبکۀ اینترنت است. که فقط و فقط برای همین کار ساخته شده است. فرقی نمی کند که از کجا و به کجا قرار است منتقل شود. همین که به رایانه به اینترنت متصل باشد، می تواند از این پروتکل استفاده کند. رایانه ای که سایت شما روی آن قرار دارد سرور FTP روی آن نصب شده است و کار می کند. رایانۀ شما هم باید یک نرم افزار سمت مشتریِ FTP داشته باشد. حالا شما قادرید تمامی پرونده ها و پوشه های روی سایت خود را مدیریت کنید. استفاده از این روش برای انتقال فایل های پرحجم بسیار کاربردی است. به جای اینکه از روش File Manager استفاده نمایید.

استفاده از Web Disk

Web Disk یک امکان بسیار مفید و کاربردی است که به ما اجازه می دهد کل فضای میزبانی سایت خود را درون یک پوشه روی رایانۀ شخصیِ خود باز کنیم. یعنی آپلود فایل و کلاً مدیریت فایل هایمان روی فضای میزبانی هیچ زمان به این سادگی نبوده. کافی است از قابلیتی با همین نام در cPanel استفاده کنید و یک حساب Web Disk را روی سی پنل خود فعال کنید و بعد از آن رایانه تان را به آن حساب متصل کنید. حالا شما یک پوشه روی رایانۀ خود دارید که با باز کردن آن به کل محتویات سایت خود دسترسی خواهید داشت.

به این ترتیب شما با تمامی روش های مورد استفاده در سی پنل برای آپلود فایل آشنا شدید. آموزش های تصویری و حتی ویدیویی به زبان فارسی در مرکز آموزش و همچنین سایت وبنولوژی موجود است. می توانید از آنها هم استفاده کنید.

مارس 24, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!