به روز رسانی Litespeed پرینت

  •  0

امکان دارد شما هم متوجه شدید، که نسخه‌ای از لایت اسپید که روی سرور شما نصب است، آخرین نسخهٔ پایداری نیست که از این وب‌سرور منتشر شده است. البته ممکن است از لایت اسپید نسخه‌های مختلفی منتشر شود که شما باید همیشه نسخهٔ پایدار یا Stable آن را نصب کنید. در این آموزش طریقهٔ انجام این کار از طریق خط فرمان خدمت شما آموزش می‌دهیم. پس وارد خط فرمان سرور با حساب root می‌شویم.

روی لایت اسپید اسکریپتی وجود دارد با نام lsup.sh که در مسیر زیر قرار گرفته است:

/usr/local/lsws/admin/misc/lsup.sh

البته این مسیر مختص سرورهای CentOS است. ممکن است روی دیگر توزیع‌های لینوکس مقدار دقیق $SERVER_ROOT لایت اسپید را نیاز داشته باشیم بدانیم.

اجرا کردن همین یک خط دستور بدون هیچ مشخصهٔ اضافه‌ای، لایت اسپید شما را به آخرین نسخهٔ پایدار بروز می‌کند. اما این اسکریپت می‌تواند مشخصات دیگری هم به خود بگیرد که در ادامه برای شما فهرست شده‌اند.

  • f- : اگر شما از قبل آخرین نسخهٔ پایدار لایت اسپید را نصب داشته باشید، با این مشخصهٔ آخرین نسخهٔ edge یا نسخهٔ توسعهٔ لایت اسپید نصب می‌شود. ممکن است با این کار سرور شما از حالت پایدار خارج شود!
  • v- : با این مشخصهٔ خیلی راحت به اسکریپت به‌روزرسانی لایت اسپید می‌گویید که چه نسخه‌ای نصب شود. مثلا: ./sh -v 5.3.6
  • b- : یک عدد زیر مجموعهٔ نسخه‌های مختلف لایت اسپید وجود دارد با نام build number که با این مشخصهٔ می‌توانید در اصل زیرنسخهٔ لایت اسپید را مشخصه کنید. این مشخصه فقط برای لایت اسپید نسخهٔ 5.0 به بالا کار می‌کند. اگر می‌خواهید شمارهٔ زیرنسخهٔ فعلی را ببینید سند /usr/local/lsws/autoupdate/build را باز کنید.

در صورتی که خواسته باشید به روز رسانی لایت اسپید را به صورت خودکار انجام دهید، می‌توانید اجرای این اسکریپت را به Cron Job لینوکس بسپارید که هر روز آن را برای شما اجرا نماید.

نکته: ممکن است در زمانی که از لایسنس‌های اشتراکی استفاده می‌کنید، قادر به نصب آخرین نسخه‌ای که شرکت لایت اسپید منتشر کرده است نباشید. ما باید نسخهٔ جدید را روی سیستم لایسنس فعال کنیم که شما هم قادر به استفاده از آن باشید.

اگر از لایسنس‌های اشتراکی ما برای نصب لایت اسپید استفاده می‌کنید، برای اینکه نسخه‌های جدیدتر لایت اسپید روی سیستم لایسنس شما فعال شود، باید درخواست خود را از طریق تیکت با وبنولوگ در میان بگذارید تا ما برای شما نسخهٔ دیگری را فعال کنیم. پس از آن با یک بار اجرای دستور update_lswsv2 کار به اتمام می‌رسد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت