بارگذاری فایل روی سرور ویندوز با Remote Desktop Connection پرینت

  • سرور ویندوزی
  •  0

زمانی که یک سرور با سیستم عامل ویندوز تهیه می‌کنید، همانطور که می‌دانید باید با نرم افزاری با نام Remote Desktop Connection به سرور خود متصل شده و کنترل آن را به دست بگیرید. زمانی که واردRemote Desktop  می‌شوید، دقیقاً مثل این است که میز کار ویندوز (سرور) شما پیش روی شماست و دقیقاً همان کارهایی که می‌توانید روی رایانهٔ شخصی (ویندوزی) خود انجام دهید، روی سرور ویندوز خود هم قادرید انجام دهید.

اما شاید برای شما هم سوال بوده باشد که آیا راهی برای آپلود یا بارگذاری فایل روی سرور ویندوز (رایانهٔ راه دوری که دارای سیستم عامل ویندوز می‌باشد) آن هم به طور مستقیم، از روی رایانهٔ شخصی به واسطهٔ همین نرم افزار Remote Desktop وجود دارد یا خیر؟! پاسخ ما به این سوال شما، مثبت است. در ادامه طریقهٔ انجام این کار را آموزش خواهیم داد.

ما می‌دانیم که روش‌های مختلفی برای انتقال یک فایل یا سند از روی رایانهٔ شخصی به رایانهٔ سرور (راه دور) وجود دارد. از ساده‌ترین روش‌ها استفاده از خود نرم افزار Remote Desktop است. این برنامه را که معمولاً روی تمامی رایانه‌های ویندوزی از قبل نصب می‌باشد، را باز نمایید. کافی است نام آن را در نوار جستجوی Start Menu جستجو نمایید.

  • Start menu را باز کرده و Remote Desktop Connection را جستجو کنید.
  • Remote Desktop Connection را اجرا کنید و روی دکمهٔ Show Options کلیک کنید.
  • سربرگ Local Resources را انتخاب کنید و روی More کلیک کنید.
  • تحت نام Drives مطمئن شوید تیک گزینهٔ C: که مربوط به درایو C ویندوز است خورده باشد. البته شما هر درایو دیگری از حافظهٔ Hard رایانهد شخصی خودتان را می‌توانید انتخاب کنید. سپس روی OK کلیک کنید.
  • حالا جزئیات ورود را وارد کرده و روی Connect کلیک کنید.
  • زمانی که به سرور خود متصل شدید، Windows Explorer یا My Computer را باز کرده، که در آن لحظه قادرید درایوی که از رایانهٔ شخصی خود روی سرور به اشتراک گذاشته‌اید را ببینید. با گرفتن و کشیدن به مانند هر فایل دیگری، می‌توانید کار انتقال را شروع کنید.

اگر بلد نیستید با Remote Desktop Connection کار کنید و یا نیاز به دانش بیشتری دارید، با دیگر آموزش‌های مرکز آموزش وبنولوگ همراه باشید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت