مخفی کردن صفحه ورود پیشخوان وردپرس پرینت

  • wordpress, امنیت وبسایت, تنظیمات وردپرس
  •  17

اگر از وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده می کنید، حتماً می دانید که وردپرس دارای یک بخش با عنوان پیشخوان است که هر کسی به غیر از خود شما، به آن دسترسی پیدا کند، اصطلاحاً سایت شما هک خواهد شد. پس باید تا جایی که می توانید از موانعی استفاده کنید تا راه رسیدن به پیشخوان وردپرس برای هکرها سخت تر از قبل گردد. برای این منظور یکی از راه کارهای مناسب مخفی کردن صفحه ورود پیشخوان وردپرس است که برای انجام این کار کافی است از افزونۀ WPS Hide Login استفاده کنید.

مخفی کردن صفحه ورود پیشخوان وردپرس

برای این منظور از بخش پیشخوان به صفحۀ افزونه ها > افزودن رفته و در جعبۀ جستجو عبارت WPS Hide Login را وارد کنید. روی "هم‌اکنون نصب کن" کلیک کنید تا افزونه نصب گردد. بعد از آن هم آن را فعال نمایید.

حالا به صفحۀ تنظیمات > همگانی رفته که در پایین این صفحه گزینه ای با عنوان WPS Hide Login اضافه خواهد شد. در جعبه ای که در این قسمت یافت می شود شما می توانید قسمت انتهایی صفحۀ ورود به پیشخوان وردپرس را تغییر دهید. به طور پیش فرض صفحۀ ورود به پیشخوان وردپرس به این صورت است:

webnolog.ir/wp-login.php

که اگر مثلاً عبارت vorood را در این جعبه وارد کنیم، صفحۀ ورود به پیشخوان به این صورت خواهد شد:

webnolog.ir/vorood

مخفی کردن صفحه ورود پیشخوان وردپرس

نشانیِ جدید صفحه ورود را به یاد داشته باشید. در مواقعی هم که نشانیِ صفحه ورود را فراموش کردید، باید از طریق File Manager وارد شده و پوشۀ این افزونه را تغییر نام دهید. تا مثل حالت عادی از نشانیِ پیش فرض ورود به پیشخوان وردپرس بتوانید وارد ناحیه کاربریِ خود شوید.

نکته: سعی کنید از عبارتی برای صفحۀ ورود استفاده کنید که قابل حدس زدن نباشد. با این کار احتمال هک شدن سایت از طریق Brute Force را به صفر می رسانید.

 


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت