برنامۀ 3 ماهه برای داشتن یک سایت پربازدید پرینت

  • افزایش بازدید, موتور جستجو, آموزش سئو
  •  10

حتماً شما هم دوست دارید یک سایت پر بازدید داشته باشید؛ نه؟ بسته به اینکه هدف شما از داشتن یک سایت پربازدید چیست، روش های مختلفی هم برای افزایش بازدید سایت وجود دارد. که ما این روش ها را به دو دسته روش‌های درست (اصولی) و نادرست (غیر اصولی) تقسیم می‌کنیم. ما به روش های نادرستش کاری نداریم. چرا که اگر حتی سایت ما را به رتبه های بالا برسانند، حتماً بعد از مدتی وضعیت سایت از اولش هم بدتر خواهد شد.

اما روش های اصولی خود بسیار گسترده هستند که عمدتاً به صورت ترکیبی استفاده می شوند. یعنی باید دانش خود را افزایش داده تا بتوانیم در بلند مدت به صورت پایدار یک سایت پر بازدید داشته باشیم. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که هر سایت پربازدیدی لزوماً سایت موفقی نیست. پس بهتر است به جای عبارت پر بازدید، از پر بازده استفاده کنیم.

بیشتر کسانی که تصمیم به ساخت و راه اندازیِ سایت خود می‌گیرند، برنامۀ خاصی در ذهن ندارند. بیشتر به این فکر می‌کنند که حالا سایت خود را بسازند و بعد تصمیم خواهند گرفت که چه سیاستی را برای پیش بردن سایت در پیش گیرند. ما در اینجا قصد داریم یک برنامۀ مدون چند ماهه را خدمت شما تقدیم کنیم، که بتوانید با الگو قرار دادن آن یک سایت پربازده داشته باشید.

طبق تجربیاتی که تا الان کسب کردیم، بیشتر سایت هایی که از صفر کار خود را شروع می کنند، در صورت تداوم کاری منظم، پس از مدت 4 ماه رشد خود را شاهد هستند. البته این مدت ثابت نیست و بسته به خیلی عوامل می‌تواند متغیر باشد. به عنوان مثال اگر یک سایت به صورت گروهی و با هدف مشخصی اداره شود، شاید حتی کمتر از یک ماه هم بتواند به نتیجۀ مطلوبی برسد. اما ما فرض را بر این می‌گیریم که یک نفر بدون اینکه فشار زیادی رویش بیاید، بتواند پس از گذشت مدت زمانی یک سایت مناسب و نسبتاً پربازده داشته باشد.

پس ما مدت زمان مناسب برای اجرا کردن این برنامه را 3 ماه در نظر می گیریم.

کسب دانش اولیه

در قدم اول باید بدانید که راه اندازی سایت کار تخصصی و سختی نیست و نباید نگران این باشید که نتوانید از پس آن برآیید! هر کسی می‌تواند برای خود یک سایت اینترنتی داشته باشد. دقیقاً مثل اینکه قادر است یک یا چند صفحه در شبکه های اجتماعی داشته باشد.

البته راه اندازیِ سایت کمی سخت‌تر از داشتن یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی است. ولی باز هم کاری نیست که نتوان انجام داد. در اولین گام شاید نیاز باشد کمی اطلاعات راجع به انواع روش های ساخت سایت کسب کرد. مطالعه و جستجو در بین میلیون‌ها مقاله و آموزش تولید شده در سطح اینترنت بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. سایت وبنولوژی به نشانی Webnology.ir هم آماده است تمامیِ دانشی که شما برای این کار نیاز دارید را به رایگان در اختیار شما قرار دهد.

راه اندازی سایت

پس از مطالعه روش های مختلف راه اندازیِ سایت، حتماً به بهترین آن که همان استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا است خواهید رسید. باید الزامات کار را فراهم کرده که همان هاست و دامنه است، و در کمترین زمان سایت خود را برای جهانیان بسازید.

سایت طبیعتاً دارای تنظیماتی است که باید انجام دهید. به عنوان مثال قالبی را نصب کنید که متناسب با نیاز و محتوای انتشاری در سایت شماست. یا افزونه هایی که نیاز دارید را باید روی سایت نصب کنید و در نهایت سایت را آمادۀ انتشار محتوا کنید.

انتشار منظم محتوا

به مرحلۀ حساس و اصلی و البته خوش‌آیندِ کار می‌رسیم. طبق زمان بندیِ 3 ماهه که عرض شد، شما باید به مدت 3 ماه به طور منظم پای کار باشید. یعنی به صورت یک روز در میان یک نوشته را در سایت خود منتشر کنید. این نوشته باشید متناسب با موضوع سایت شما باشد و باید نو و جذاب باشد. طبیعی است که در روز ها و حتی هفته های اول ممکن است حتی یک نفر هم از سایت شما بازدید نکند.

اینکه گفته می شود یه روز در میان یک نوشته منتشر کنید، به این دلیل است که زیاد خسته نشوید و پس از مدتی دست از کار بکشید. ولی به هر حال هر چقدر شما نوشتۀ بیشتری در سایت خود منتشر کنید، طبیعتاً سریعتر به مقصود خود که همان داشتن یک سایت پربازده است خواهید رسید. هدف داشتن یک رویۀ ثابت و منظم است که ما باید از آن تبعیت کنیم.

در همین حین انتشار محتوا درون سایت خود، متوجه این خواهید شد که به بازدید کنندگان سایت شما افزوده می گردد که بیشتر آنها از موتورهای جستجو از جمله گوگل می‌آیند. به همین دلیل هم هست که ما مبحثی به نام SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو داریم که باید کاری کنیم تا گوگل یا دیگر موتورهای جستجو برای ما بیشتر بازدید کننده بفرستند. که البته برای کسب این دانش باید با مقالات و منابع آموزشیِ ما همراه باشید.

این مراحلی که خدمت شما ذکر شد به صورت نظری بود. اما در عمل ممکن است رویه کمی تغییر کند. مثلاً اینکه موضوع سایت شما چیست، مدت زمانی که برای ساخت و نوشتن یک نوشته باید بگذارید تفاوت خواهد داشت. اما در هر صورت انتشار محتوای مناسب و خوب جزء اولین اصولی است که برای داشتن یک سایت پویا باید رعایت کنید.

یک برگه بردارید و این زمان بندی انتشار محتوا را روی آن یادداشت کنید. اگر به همین منوال کارتان را به خوبی انجام دهید، هر ماه قادرید با نمودارهای بازدید و پهنای باند سایت خود (که از طریق کنترل پنل فضای میزبانی قابل دسترس است) پیشرفت خود را رصد کنید و از آن لذت خواهید برد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت