آموزش تنظیم رابط های مجاز جهت ثبت دامنه ir پرینت

  • آدرس سایت, تنظیمات دامنه
  •  21

زمانی که قصد سفارش یک دامنه از طریق نمایندگان nic.ir را دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری در سایت nic.ir بسازید و همچنین رابط های مجاز را هنگام ساخت شناسه کاربری "آزاد" انتخاب کنید. در غیر این صورت نمایندگان نمی توانند به اسم شما دامنه ثبت کنند. اول باید توضیحی راجع به نماینده خدمت شما عرض کنیم. نمایندگان رابط بین شمای خریدار دامنۀ ir و همچنین سامانۀ nic.ir هستند. نمایندگان امکان ثبت دامنه را برای همه مهیا می کنند. امکان ثبت دامنۀ ملی از طریق نمایندگان هم راحت تر است و هم بسیار ارزان تر. خود شما هم می توانید از طریق سایت nic.ir بدون واسطه دامنه برای خود یا حتی دیگران ثبت کنید. اما قیمت آن بسیار گران تمام خواهد شد. پس فلسفۀ ثبت دامنه از طریق نمایندگان دامنه این است. که بدین منظور باید رابط های مجاز را برای ثبت دامنه به درستی تنظیم کرده باشید.

منظور از رابط های مجاز کسانی هستند که می توانند شما را صاحب امتیاز یک دامنه معرفی کنند. مثلاً زمانی که ما به عنوان واسط برای شما دامنه ای را ثبت می کنیم، با گرفتن مبلغ ثبت دامنه از شما، شما را صاحب امتیاز (صاحب اصلی) دامنه به nic.ir معرفی می کنیم و خود ما رابط فنی و رابط مالی دامنه خواهیم شد. یعنی برای پرداخت مبلغ، سامانۀ nic.ir ما را می شناسد. چون این وسط وبنولوگ نماینده است.

خیلی از افراد هنگام تنظیم رابط های مجاز فقط گزینۀ "خودم" را انتخاب می کنند و این کار برای ترس آن هاست که دیگران نتوانند دامنۀ آنها را صاحب شوند. اصولاً رابط های مجاز کارایی دیگری دارند و همانطور که در بالا توضیح داده شد، در خیلی از مواقع باید رابط های مجاز را روی "همه" تنظیم کنید تا همۀ نمایندگان و همچنین کاربران دیگرِ nic.ir بتوانند برای شما دامنه ثبت کنند.

تنظیم رابط های مجاز دامنه ir

اما برای تنظیم رابط های مجاز در اولین قدم پس از ساخت شناسه کاربری nic.ir باید وارد سامانه nic.ir شده (اگر از قبل ثبت نام کردید به صفح ورود رفته و شناسه و رمز عبور خود را وارد کنید) که از نوار فهرست متنی بالای صفحه به بخش "شناسه" > "مشخصه های شناسه" بروید.

ثبت رابط های مجاز دامنه های ملی

در صفحه ای که برای شما باز می شود، به قسمت رابطه های مجاز بروید و روی پیوند "رابطه های مجاز" کلیک کنید.

تنظیم رابط های مجاز برای دامنه های ملی

همانند تصویر زیر رابط های زیر را روی "خودم و نمایندگان" قرار دهید.

تنظیم رابط های مجاز برای دامنه های ملی

این کار باعث می شود تا نمایندگان بتوانند به اسم شما و برای شما دامنه ثبت کنند. پس از کلیک روی اعمال از حساب خود خارج شوید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت