فعال سازی ماژول های مورد نیاز PHP در cPanel پرینت

  •  0

در مواقعی که اسکریپت خاصی برای اجرا روی هاست سی پنل دارید، حتما باید ماژول‌های خاصی از PHP را هم روی فضای میزبانی در اختیار داشته باشید. مثلا زمانی که از اسکریپت‌های PHP رمزگذاری شده با استفاده از ionCube استفاده می‌کنید، باید ماژول ionCube هم در کنار PHP روی وب سرور نصب شده باشد.

در حالت عادی اگر خواسته باشید یک ماژول PHP نصب کنید، باید دسترسی ریشه یا روت به سرور داشته باشید که روی سرورهای اشتراکی، این امر امکان پذیر نیست. اما با استفاده از کنترل پنل‌هایی مثل سی پنل و هستهٔ سیستم عامل لینوکسی، مثل CloudLinux خیلی راحت این کار از طریق بخش کاربری cPanel برای مشتریان عادی امکان پذیر است.

پس برای این منظور با فرض اینکه شما یک اکانت معمولی سی پنل در اختیار دارید، وارد cPanel خود شوید. سپس ابزار Select PHP Version را انتخاب کنید. در این قسمت شما کل تنظیمات PHP را در اختیار دارید. پس از طریق همین سربرگ اول، یعنی سربرگ Extensions هر افزونه‌ای که خواسته باشید روی PHP فعال باشد را می‌توانید انتخاب کنید.

اما اول از همه مطمئن شوید که نسخهٔ PHP مد نظرتان را از فهرست کشویی روبروی عبارت Current PHP version درست انتخاب کرده باشید. با ورود شما به این صفحه همان نسخهٔ PHPای که روی سایت شما فعال است، انتخاب شده. نسخهٔ PHP فعال با عبارت current در جلوی آن مشخص شده است. اگر خواسته باشید می‌توانید یک نسخهٔ دیگر را انتخاب کنید و شروع به فعال سازی ماژول‌های مورد نیاز خود روی آن نسخه از PHP کنید.

ماژول‌های PHP بر اساس حروف الفبای انگلیسی مرتب شدند. شما با استفاده از قابلیت جستجوی موجود در مرورگر، می‌توانید ماژول مد نظرتان را پیدا کنید و آن را انتخاب و سپس فعالش کنید. در فعال کردن ماژول‌ها دقت لازم را داشته باشید که فقط آنهایی را فعال کنید که اسکریپت شما به آنها نیاز دارد. در مواردی فعال کردن ماژول اضافه سبب کاهش سرعت و امنیت سایت شما خواهد شد.

گاهی اوقات هم چند تا ماژول PHP ممکن است با هم تداخل داشته باشید. که در زمان فعال سازی ماژول دوم، خطایی به شما نشان داده خواهد شد و گفته می‌شود که مثلا با فلان ماژول تداخل دارد. پس فعال نمی‌شود. اول باید آن را غیرفعال کنید و ماژول مد نظر خود را فعال کنید.

اگر اشاره گر را روی نام هر ماژول در این صفحه ببرید، می‌توانید توضیحات مختصری از همان ماژول را ببینید. البته که برای کسب اطلاعات بیشتر حتما باید به سایت php.net مراجعه کنید و از آنجا مستندات کامل برنامه نویسی روی آن ماژول را مطالعه کنید. البته اگر برنامه نویس هستید یا به برنامه نویسی PHP علاقه مندید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت