آیا دامنه من ثبت شده است؟ پرینت

  • پنل دامنه, تنظیمات دامنه
  •  4

اگر دامنۀ خود را جستجو کردید و پس از آن مبادرت به ثبت آن کردید، برای اینکه بررسی کنید و ببینید که آیا دامنۀ شما به ثبت رسیده، کافی است دوباره آن را جستجو کنید یا اصطلاحاً Whois بگیرید. پس به صفحۀ جستجوی دامنه بروید دامنۀ خود را همراه با پسوندش وارد کرده و روی جستجو کلیک کنید. اگر نتیجۀ "متاسفیم! yourdomain.ir موجود نمی باشد!" به شما برگردانده شد، باید به این نتیجه برسید که دامنۀ شما به خوبی ثبت شده و باید منتشر باشید تا به صورت کامل فعال گردد. گرفتن Whois را از هر سایت دیگری می توانید انجام دهید.

آیا دامنه من ثبت شده است؟

ثبت دامنه در وبنولوگ به صورت فوری انجام می شود. یعنی به محض اینکه شما صورت حساب دامنۀ خود را پرداخت کنید، دامنه به اسم شما ثبت می شود. به روشی که در بالا توضیح دادیم می توانید بررسی کنید که آیا این اتفاق افتاده یا خیر. اگر این اتفاق نیافتاده است می توانید اندکی صبر کنید و پس از آن با پشتیبانی در تماس باشید و علت را جویا شوید.

نکتۀ خیلی مهم: زمانی که دامنۀ بین المللی (com، org، net و ...) ثبت می کنید، برای شما از طرف کنترل پنل اصلی مدیریت دامنه، یک ایمیل خواهد آمد (به انگلیسی) که باید روی پیوند موجود در آن کلیک کنید و اطلاعات دارندۀ دامنه را تایید کنید (روی Confirm کلیک کنید). در غیر این صورت دامنۀ شما فعال نخواهد شد! اگر مشکلی در اطلاعات شخصی خود دیدید، می توانید وارد کنترل پنل اصلی دامنۀ بین المللی خود شده و اطلاعات خود را ویرایش کنید. اطلاعات ورود به کنترل پنل دامنه برای شما با ایمیل ارسال می شود.

برای دامنه های ملی (ir) هم که اول شما باید در سایت nic.ir حساب کاربری داشته باشید و Nic Handle یا نام کاربری خود را در زمان ثبت دامنه وارد کنید. دیگر نیازی به انجام کار دیگری نیست. در رابطه با دامنه های ملی پس از ثبت، دامنه را می توانید در پنل خود در سایت nic.ir مشاهده کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت