بهترین و ساده ترین راه برای طراحی سایت پرینت

  • ساخت سایت, خرید سایت
  •  11

شاید این سوال شما هم باشد که ساده ترین و بهترین روش برای راه اندازی یک سایت چیست؟ سوال شما در این مقاله به طور کامل پاسخ داده خواهد شد. مثل هر کاری طراحی سایت روش های مختلفی دارد که باید دید بهترین آنها برای شما چه روشی است. که خوب، بستگی کامل به نیاز شما و نوع سایتی است که قصد راه اندازی آن را دارید. مثلاً اگر سایتی که قصد راه اندازی آن را دارید شامل چند صفحه است که فقط توضیحاتی خاص را شامل می شود، اینجاست که طراحی سایت به صورت دستی و سند به سند کار عقلانی باشد. اما اگر شما سایتی خواسته باشید که می تواند شامل صدها صفحه باشد، اینجاست که روش ساخت دستی سندهای سایت اصلاً عقلانی نیست. این کار بسیار زمان بر است و خسته کننده.

راه اندازی سایت با سیستم مدیریت محتوا

اما به طور کلی برای هر نوع سایتی استفاده از نرم افزارهای مدیریت محتوا بهترین گزینه برای راه اندازی است. این نرم افزارها با زبان های برنامه نویسی نوشته می شون و روی فضای میزبانی شما نصب می شوند. البته فضای میزبانی شما باید قابلیت اجرای کدهای زبان های برنامه نویسی مخصوصاً PHP و امکان ساخت و مدیریت پایگاه داده را داشته باشد. در غیر این صورت امکان نصب این گونه نرم افزارها روی آن نیست.

به این نرم افزارهای CMS یا سیستم مدیریت محتوا هم گفته می شود. این نرم افزارها بیشترشان رایگان هستند. مثلاً ورپرس و جوملا از معروف ترین و پر کاربردترین نرم افزارهای مدیریت محتوا هستند. همانطور که از نامشان پیداست، این نرم افزارها یک سیستم مدیریت محتوا، یعنی نوشته، عکس، فیلم و ... هستند. یعنی شما اصلاً نباید نگران مسائل فنی باشید. فقط باید روی تولید محتوا تمرکز کنید. منظور از محتوا همان نوشته و تصاویری است که درون سایت تان منتشر می کنید. خوب، این باعث می شود کیفیت سایت شما افزایش پیدا کند. تمام کارهای فنی از طرف CMS شده و شما باید روی نوشتن و تولید صفحات مختلف سایت کار کنید.

این سیستم های مدیریت محتوایی که از آنها نام بردیم، همگی رایگان هستند. البته CMS هایی هم هستند که پولی هستند و از طرف شرکت های ارائه دهندۀ آنها پشتیبانی خاص دارند. ولی به جرات می توان گفت نرم افزارهایی مثل وردپرس و جوملا به اندازۀ کافی مستندات و آموزش های کاربردی دارند که نیازی به پشتیبانی خاص دیگری ندارند. حتی الان می توانید اطلاعات خود را با رفتن به بخش آموزش وردپرس افزایش دهید و حتی طی مدت زمان کمی سایت خود را راه اندازی کنید.

به طور کلی برای استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس، اول باید هاست و دامنه خود را تهیه کرده و پس از دریافت اطلاعات ورود به کنترل پنل فضای میزبانی، وارد شده و CMS را نصب کنید. این کار بسیار ساده است. پس از آن قالب و افزونه های مورد نیاز خود را روی سایت نصب کرده و تنظیمات اولیه را انجام دهید. حتماً زمان کافی را برای انجام تنظیمات بگذارید. اگر نمی دانید هر تنظیم چه کاری را انجام می دهد، آموزش های مرتبط در وبنولوژی را حتماً مطالعه نمایید.

پس از آن حالا باید نوشته های خود را در سایت منتشر کنید. صفحات ثابت هم برای ساخت صفحات ایستا به کار می رود. تمامی آن چیزهایی که برای داشتن یک سایت حرفه ای نیاز دارید را در دست دارید. سایت شما یک قسمت مدیریت دارد که با نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام نصب CMS تعیین کردید می توانید وارد آن شوید و تمام این کارهایی که گفته شد را انجام دهید.

اگر سایت شما نیاز به امکانات بیشتری هم دارد، افزونه های سیستم مدیریت محتوا به کمک شما می آیند. مثلاً اگر قصد داشتن یک خبرنامۀ ایمیلی را دارید، با نصب یک افزونه Newsletter می توانید به سادگی این کار را انجام دهید و هر از چند گاهی به مخاطبان خود ایمیل خبرنامه ارسال کنید. برای هر کاری که فکرش را بکنید افزونه وجود دارد که به عنوان مثال با یک کلیک می توانید آنها را روی وردپرس یا جوملا نصب کنید. آموزش های کامل در بخش های مختلف وبنولوگ داده شده است. کافی است با ما همراه باشید.

پس پیشنهاد ما به شما استفاده از این گونه برنامه برای ساخت سایت است. که بهترین و ساده ترین روش جهت راه اندازی سایت به شمار می آید. این روش آن قدر لذت بخش است که شما را عاشق خود می کند و اگر هر روز به سایت خود سر نزنید به نظر می رسد یک کمبودی در زندگی شما وجود دارد. شما هم می توانید همین الان با تهیه هاست و دامنه سایت خود را به روش مذکور راه اندازی کنید و از این کار لذت ببرید. ما همچنان کنار شما خواهیم بود.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت