نصب کلود لینوکس به همراه لایسنس اشتراکی پرینت

  •  0

اگر لایسنس کلود لینوکس را از ما تهیه کرده باشید، باید بدانید که چطور خود کلود لینوکس را روی سرور نصب کنید. همانطور که می‌دانید، کلود لینوکس هستهٔ اصلاح شدهٔ لینوکس است که به صورت تجاری عرضه می‌گردد. پس به این دلیل که با این نصب هستهٔ سیستم عامل شما دستخوش تغییر می‌شود، این کار امری حساس است. پس نیاز است با دقت تمام و توجه به نکاتی که در این آموزش ذکر شده است، اقدام به نصب کلود لینوکس روی سرور خود نمایید. تا کمترین مشکلی متوجه سرور شما نشود.

اگر از لایسنس اورجینال کلود لینوکس استفاده کنید، در حین اجرای دستورات نصب کلود لینوکس، باید کلید فعال سازی (activation_key) کلود لینوکس خریداری شده را هم وارد کنید. اما در صورتی که از لایسنس اشتراکی استفاده کنید، باید از دستوری که خود سیستم لایسنس ارائه می‌کند استفاده نمایید. بدین ترتیب دستور اصلی نصب کلود لینوکس به صورت زیر می باشد:

wget https://repo.cloudlinux.com/cloudlinux/sources/cln/cldeploy
sh cldeploy -k <activation_key>

اما شما باید با اجرای دستوراتی که پس از فعال سازی لایسنس کلود لینوکس خریداری شده، به ایمیل‌تان ارسال می‌گردد، ابتدا خود سیستم لایسنس را نصب نمایید. سپس اگر سیستم تشخیص دهد که تا به حال کلود لینوکس روی سرور شما نصب نشده است، به صورت خودکار اقدام به نصب آن می‌نماید. این دستور در صفحهٔ‌ لایسنس کلود لینوکس در ناحیه کاربری شما موجود است.

به علت اینکه عملیات نصب کلود لینوکس زمان بر است، پیشنهاد می‌شود حتماً از دستور screen برای اجرای دستور نصب کلود لینوکس استفاده کنید. تا مبادا با قطع دسترسی شما به سرور، عملیات نصب با شکست روبرو نشود. برای این منظور ابتدا دستور yum install screen -y را اجرا نمایید تا این بستهٔ نرم افزاری روی سرور نصب شود. سپس دستور screen را اجرا کنید. حالا شما وارد یک اسکرین شده‌اید.

نکتهٔ بعدی اینکه اگر نصب کلود لینوکس به صورت خودکار شروع نشد، می‌توانید با دستور زیر شروع به نصب کلود لینوکس نمایید.

update_cloudv2 --install-cloudlinux

پس از اینکه بسته به قدرت سخت افزاری سرور شما، کار نصب به اتمام رسید، در انتها سه خط دستور به شما داده می‌شود که بعد از یک بار reboot کردن سرور، آنها را باید اجرا نمایید تا تمامی قابلیت‌های کلود لینوکس از جمله PHP Selector و CageFS فعال گردد.

از الان به بعد قابلیت‌های کلود لینوکس روی سرور شما فعال است. شما برای انجام پیکربندی های آن و بررسی گزارش‌های کلود لینوکس می‌توانید وارد کنترل پنل سرور (سی پنل یا دایرکت ادمین) خود شده و به بخش CloudLinux Manager مراجعه نمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت