دامنه چیست؟ پرینت

  • قطعی سایت, آدرس سایت
  •  0

دامنه همان نشانی اینترنتی یک سایت یا وبلاگ است. مثلا همین الان به نوار نشانی مرورگر خود نگاه کنید. خواهید دید که دامنه این سایت در اولین قسمت آن قبل از اولین خط کج یا / نقش بسته است. برای داشتن یک سایت در اولین قدم باید قادر باشید دامنه ای را برای سایت خود ثبت کنید. این کار معمولاً در بازه های زمانی یک ساله یا چند ساله انجام می شود. یعنی در مدت زمانی که دامنه به اسم شماست، شما صاحب آن هستید و می توانید از آن استفاده کرده و یا به دیگران واگذار کنید. دامنه ها معمولاً به دو دسته ملی و بین المللی تقسیم می شوند. برای ثبت دامنه های ملی می توانید از نماینده ها استفاده کنید و این کار را به آنها بسپارید. این کار برای شما هزینۀ تمام شده را به شدت کاهش می دهد. اما از طرف دیگر شما نیاز دارید که یک حساب کاربری در سایت nic.ir داشته باشید. پس اگر قصد داشتن یک دامنه ir را دارید بهتر است همین الان در این سایت ثبت نام کنید. ثبت نام ساده و رایگان است و پس از آن با همان یک حساب قادرید تعداد زیادی دامنه برای خود ثبت کنید.

دامنه چیست

اما دامنه های بین المللی مثل دامنه های com یا net یا org دارای مراحل تقریباً مختلقی برای ثبت هستند. البته کار سختی نیست و شما می توانید همین مراحلی که برای ثبت دامنه ملی طی کردید هم برای ثبت دامنه بین المللی هم طی کنید. ولی پنلی که برای مدیریت دامنه به شما داده می شود متفاوت است و باید به این موضوع آگاه باشید. پنل دامنه های بین المللی خوب طبیعتاً دارای زبان انگلیسی هستند اما معمولاً دارای امکانات بیشتری هم هستند. مثلاً در خیلی از این گونه پنل ها امکان مدیریت رکورهای دامنه را می دهند در صورتی که پنل ثبت دامنه ملی چنین امکانی را فراهم نکرده است. برای مدیریت رکوردهای دامنه، حتماً اول آن را باید روی هاست یا سرور منتقل کنید و از آنجا اقدام به ویرایش فایل Zone برای تغییر در رکوردهای دامنه کنید. البته شاید با این اصطلاحات شما غریب باشید که مهم نیست. در آینده با آموزش های کامل و جامع و همچنین هدایت شما به استفاده از مقالات سایت وبنولوژی به نشانی Webnology.ir یک طراح سایت و متخصص وب حرفه ای خواهید شد.

به هر حال اگر نیاز به خدمات ثبت دامنه داشتید شرکت وبنولوگ در خدمت شماست تا در کنار ارائۀ آموزش های کامل و بدون نقص بتواند خدمات خرید دامنه و حتی دیگر امکانات ساخت و راه اندازی سایت را به شما ارائه کند. امیدواریم شما هم مثل دیگر کاربران ما از این خدمات راضی گردید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت