نصب Litespeed روی سرور cPanel/WHM پرینت

  •  0

پس از نصب افزونه لایت اسپید، الان وارد WHM شوید و گروه صفحات Plugins را باز کرده و روی LiteSpeed Web Server Plugin for WHM کلیک کنید. سپس روی پیوند Install LiteSpeed Web Server کلیک کنید. فرمی برای شما نمایش داده خواهد شد که اطلاعاتی برای نصب از شما دریافت خواهد کرد.

  • شماره سریال لایسنس یا license key
  • محل نصب هدف لایت اسپید (LiteSpeed target installation directory)
  • پورت خدمات دهندهٔ لایت اسپید (Port Offset)؛ اگر قصد دارید لایت اسپید به طور کامل با آپاچی جایگزین شود عدد ۰ و در غیر این صورت مثلاً برای کار کردن لایت اسپید روی پورت 2080 عدد 2000 را وارد کنید.
  • فعال یا غیر فعال کردن PHP SuEXEC
  • تعیین رمز عبور برای پنل لایت اسپید (LWSW web admin console)
  • نشانی ایمیل شما

نکته: دقت کنید که اگر از دستور نصب خودکار لایت اسپید لایسنس‌های ارزان قیمت وبنولوگ استفاده کنید، شما از طریق خط فرمان، بدون اینکه خواسته باشید این مراحل را پشت سر بگذرانید، خیلی راحت‌تر می‌توانید LiteSpeed را نصب نمایید.

برای شروع نصب، روی Next کلیک کنید.

اگر Port Offset را روی ۰ تنظیم کرده باشید، ممکن است بعد از اتمام نصب لایت اسپید، به صورت خودکار آپاچی خاموش شده و لایت اسپید به حالت اجرا درآید. که در این حالت برای گذراندن مراحل بعدی باید مجدد وب سرور را روی آپاچی اجرا کنید، تا سایت‌ها خاموش نشوند.

ساخت مجدد PHP binary

با نصب لایت اسپید، PHP binary های خود لایت اسپید روی سرور شما نصب می‌شوند. در این حالت شما باید PHP binary های خودتان را با توجه به گزینه‌های تنظیماتی mod_php آپاچی بسازید. برای این کار اگر لایت اسپید در حال اجرا است، روی switch to Apache کلیک کنید. سپس روی پیوند Build Matching PHP binary کلیک نمایید. مدت زمانی طول می‌کشد تا کار به اتمام برسد. سپس مجدد به لایت اسپید منتقل کنید.

راه اندازی مجدد LiteSpeed

در آخر با کلیک روی دکمهٔ Restart LiteSpeed لایت اسپید را راه اندازی مجدد کنید و سایت‌های روی سرور را بررسی کنید که آیا به درستی کار می‌کنند یا خیر.

با این آموزش معمولاً اگر از لایسنس‌های اورجینال یا امتحانی (Trial) لایت اسپید استفاده می‌کنید، لایت اسپید شما نصب می‌شود. اما اگر از لایسنس‌های ارزان قیمت ما استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود که از دستور نصب اختصاصی لایت اسپید ما استفاده کنید که نیازی به وارد کردن کد فعال‌ساز لایسنس نیست.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت