روی نسخه جدید سی پنل چطور Addon و Alias و Subdomain اضافه کنیم؟ پرینت

  • زیر دامنه, آموزش سی پنل
  •  0

معمولا شرکت سی پنل روی هر نسخهٔ جدیدی که ارائه می‌کند، تغییراتی را لحاظ می‌کند که خیلی از آنها مفید و خیلی از آنها در نگاه اول ممکن است سردرگم کننده باشند. یکی از این تغییرات حذف بخش‌هایی با نام‌های Addon و Alias و Subdomain است که کاربران معمولاً زمانی که متوجه این موضوع می‌شوند شوکه می‌شوند!

این در حالی است که اصولا افزودن دامنه به سی پنل به روش‌های مختلف حذف نشده. بلکه تمامی این قابلیت‌ها در جایی به نام Domains گردآوری شده است. یعنی شما چه برای افزودن دامنه به روش Addon Domian چه Aliases یا Park Domain و چه Subdomain کافی است تنها به بخش Domains در سی پنل مراجعه کنید و دامنهٔ خود را اضافه نمایید. بقیه کارها را به خود سی پنل می‌سپارید. خود سی پنل به صورت هوشمندانه تشخیص می‌دهد که دقیقاً باید چه کار کند و شما بسته به نوع دامنه‌ای که اضافه می‌کنید می‌بایستی از آن استفاده کنید.

مثلاً اگر قصد افزودن دامنه به روش Addon Domain را دارید، در صفحهٔ Domains دامنه را در جعبهٔ اول وارد کنید و تیک گزینهٔ Share document root … را حتما بردارید که برای این دامنه یک پوشهٔ اختصاصی روی هاست شما ایجاد شود. سپس خود سی پنل تشخیص می‌دهد که باید برای این دامنه یک Subdomian روی دامنهٔ اصلی هاست هم ایجاد شود که انجام این کار را هم بر عهده می‌گیرد و سپس شما روی دستور Submit کلیک می‌کنید و تمام. حالا باید داخل پوشهٔ اختصاصی همان دامنه فایل‌های سایت‌تان را آپلود کنید.

برای اضافه کردن Alias Domain هم باید به روش همان Addon Domain اقدام کنید، با این تفاوت که حتما باید تیک گزینهٔ Share document root … زده شود، تا برای این دامنه که فقط قرار است پارک شود، پوشهٔ اختصاصی جداگانه‌ای برای فایل‌های سایت ساخته نشود. چون این دامنه از نظر محتویات دقیقاً با سایت اصلی برابری می‌کند.

برای افزودن زیردامنه یا SubDomain هم که باید دقیقاً نام زیر دامنه‌ای از دامنه‌هایی که تا به الان به هاست‌ شما متصل شده است را وارد کرده و روی دکمهٔ Submit کلیک کنید. باز هم اینجا خود سی پنل تشخیص می‌دهد که باید یک پوشه بسازد و آن را به این زیردامنه اختصاص دهد و تمام.

تمامی این مواردی که گفته شد، به شرطی عمل خواهند کرد که بستهٔ فضای میزبانی که خریداری کردید، دارای چنین قابلیت‌هایی باشند.

باز هم برای کسب اطلاعات بیشتر به شما توصیه می‌کنیم که آموزش تصویری زیر را هم مطالعه نمایید:

روش جدید افزودن دامنه به سی پنل با استفاده از ابزار Domains


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت