نحوهٔ ورود به سرور لینوکس با استفاده از Putty پرینت

  • ssh
  •  0

Putty نرم افزاری است که به شما اجازه می‌دهد از روی رایانه شخصیِ ویندوز خود، بتوانید دستورات لینوکس را روی سرور خود اجرا نمایید. برای این منظور باید Putty را دانلود کرده و روی رایانهٔ خود نصب و اجرا نمایید. سپس با باز شدن پنجرهٔ اصلی این نرم افزار، IP و SSH Port سرورتان را وارد کرده و روی Open کلیک کنید.

این اطلاعات هم زمان با فعال شدن سرور مجازی یا اختصاصی شما، به صورت یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود که بهتر است آن را کامل مطالعه کنید. IP سرورتان را در قسمت Host Name (or IP address) وارد کنید. در قسمت Port هم باید عدد 22 وارد شده باشد. 22 پورت پیش فرض SSH است که اگر از قبل آن را تغییر نداده باشد، در اینجا هم نیازی به تغییر آن نیست.

از قسمت Connection type حتما SSH انتخاب شده باشد و در انتها روی دکمهٔ Open از پایین پنجره کلیک کنید.

در مرحلهٔ بعدی اگر این اطلاعات صحیح باشد، در پنجرهٔ سیاه رنگی که برای شما باز می‌شود، می بایستی نام کاربری (که معمولاً root است) را وارد کنید. سپس رمز عبور را روبروی عبارت password وارد کنید.

دقت داشته باشید که زمانی که رمز عبور سرور را وارد می‌کنید، هیچ چیزی نمایش داده نمی‌شود. اما تک تک نویسه‌هایی که می‌نویسید توسط سرور شما دریافت می‌شوند. پس پشت سر هم عبارت‌های رمز عبور را وارد کنید و در انتها هم روی Enter از صفحه کلیک ضربه بزنید.

اگر پیام خوش آمدگویی (به انگلیسی) به شما نشان داده شد، نشان دهندهٔ ورود موفقیت آمیز شماست. در غیر این صورت باید مجدد با وارد کرد نام کاربری و رمز عبور، دوباره اقدام به تلاش برای ورود به سرور خود نمایید.

پس از ورود شما می‌توانید دستورات لینوکس را وارد کنید. دقت داشته باشید که وارد کردن دستورات در این مرحله بسیار حساس است و با اجرای اشتباه دستورات ممکن است مشکلات عدیده‌ای برای سرور و اطلاعات روی آن ایجاد شود! پس حتماً زمان گذاشته و کمی اطلاعات خود را راجع به دستورات لینوکس بالا ببرید.

برای خروج از محیط SSH به واسطهٔ Putty هم می‌توانید دستور exit را وارد کنید و از آن محیط خارج شوید. با دیگر آموزش‌های کار با سرور لینوکس توسط خط فرمان، از مرکز آموزش وبنولوگ همراه ما باشید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت