Putty چیست ؟ پرینت

  • ssh, vps
  •  1

Putty نام نرم افزاری است که روی ویندوز اجرا می‌شود و برای اتصال به سرورهای لینوکسی که با پروتکل SSH می‌توان به آنها متصل شد، استفاده می‌گردد. نرم افزار Putty بسیار سبک است و کار کردن با آن ساده. تنها کافی است آن از سایت www.putty.org دانلود کرده و روی رایانه نصب کنید. البته یک نسخهٔ قابل حمل هم دارد که نیازی به نصب ندارد. تنها کافی است با دوبار کلیک روی سند دانلود شده، نرم افزار را اجرا کرد.

بعد از اجرا از شما یک IP و یک Port (همان درگاه نرم افزاری SSH) دریافت می‌شود که فروشنده سرور به شما خواهد داد. Port اگر از قبل عوض نشده باشد‌، معمولاً عدد ۲۲ است. سپس روی Open که کلیک کنید وارد محیط سیاه خواهید شد که می‌بایستی نام کاربری root را وارد کرده و در مرحلهٔ بعدی رمز عبور را بزنید. هنگام وارد کردن رمز عبور شما چیزی نمی‌بینید. اما رمز عبور وارد می‌شود! سپس Enter بزنید.

حالا شما وارد محیط خط فرمان سرور خود از طریق SSH شدید. هر دستوری که بزنید، دقیقاً مثل این است که در حال زدن دستور روی سرور هستید. پس شما نیاز دارید که دانش لینوکس و خط فرمان آن را داشته باشید.

اگر خواسته باشید از روی یک رایانهٔ لینوکسی به SSH یک سرور متصل شوید، به دلیل اینکه خود آن رایانه، دارای خط فرمان یا همان Terminal است، با استفاده از دستور ssh می‌توان به سرور راه دور متصل شد. اما روی رایانه‌های ویندوزی یک چنین قابلیتی از قبل روی ویندوز تعبیه نشده است. پس می‌بایستی از نرم افزار Putty برای اتصال به یک سرور لینوکس استفاده کرد. این کار نرم افزاری مثل Putty است.

نحوهٔ ورود به سرور لینوکس با استفاده از Putty


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت