چه دامنه هایی را nic.ir تایید نمی کند؟ پرینت

  • دامنه اینترنتی
  •  16

همانطور که باید بدانید، عامل اصلی مدیریت و ثبت دامنه های ملی ir سایت ایرنیک یا همان nic.ir است. این سایت زیر نظر سازمان فیزیک نظر فعالیت می کند و هر دامنه ای که ثبت می شود، باید به صورت دستی توسط کارمندان این سازمان تایید گردد. به همین دلیل بر خلاف دامنه های بین المللی، ثبت این دامنه ها آنی نیست و حداکثر مدت زمان 1 روز کاری، بعد از پرداخت صورت حساب آن، مورد نیاز می باشد.

ایرنیک

چه شما مستقیم از خود سایت nic.ir دامنه ای را خریداری کنید و یا از سایت های دیگر که به نوعی نمایندۀ nic.ir هستند دامنه خود را سفارش دهید، این بررسی دستی انجام می شود. باید بدانید که همه دامنه هایی که درخواست ثبت شان داده می شود هم تایید نمی شود و دسته ای از دامنه ها هستند که بعد از ارسال درخواست ثبت و پرداخت مبلغ صورت حساب، بعد از مدتی دامنه به حالت فیلتر در خواهد آمد و مبلغ آن هم برگردانده می شود. این دست دامنه هایِ به اصطلاح ممنوعه در یکی از گروه های زیر جای می گیرند:

  • دامنه هایی که مرتبط با اسامی واحدهای اداری کشور هستند.
  • نام کشور (به هر صورت)، نام استان‌ها، فرمانداری، شهرستان‌ها و شهرها
  • اسامی آثار طبیعی، آثار تاریخی، فرهنگی و ملی، اسامی مذهبی و اسامی مشاهیر که در اختیار واحدهای ذیربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
  • دامنه هایی که حاوی کلمات خلاف عفت عمومی یا کلمات دیگری که حاکی از فعالیت معارض با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشند.

اگر دامنه ای بعد از ثبت و برگشت مبلغ آن با چنین وضعیتی روبرو شود، زمانی که از طریق خود سایت nic.ir اطلاعات کیست آن دریافت می شود، نتیجه به این صورت برگردانده می شود:

domain: shamymvelayat.ir
ascii: shamymvelayat.ir
remarks: This domain is only available for registration under certain conditions
source: IRNIC # Filtered

اگر برای ثبت دامنه شما هم چنین مشکلی پیش آمده، می توانید طبق توضیحات بالا بررسی کنید و از طریق ارسال تیکیت پشتیبانی در تماس باشید تا دامنه جدیدی را به جای آن برای شما ثبت کنیم. نیازی به پرداخت هزینه مجدد هم نیست.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت