تنظیم NS های دامنه IR پرینت

  • دامنه اینترنتی, تنظیم دامنه ir
  •  13

برای اینکه دامنه بتواند روی یک هاست قرار بگیرد و کار خودش را انجام دهد، باید NS های دامنه دقیقاً معادل NS های هاستی باشد که سایت روی آن بالا می آید. پس اگر هاستی خریداری کردید که می خواهید دامنه ای که از قبل تهیه کردید را روی آن تنظیم کنید، باید NS های دامنه را به NS های جدید تغییر دهید. برای این منظور بین دامنه های بین المللی و دامنه های IR اندک اختلافی وجود دارد که بسته به نوع کنترل پنل آنها است. از آن جایی که کنترل پنل دامنه های ملی ir سایت nic.ir می باشد، باید وارد این سایت شده و از آنجا اقدام به تنظیم NS های دامنه IR نمود.

پس بعد از اینکه سایت nic.ir را در مرورگر خود باز کرده و وارد حساب خود شدید، از نوار بالای صفحه اشاره گر را روی دامنه ها برده و روی دامنه های من کلیک کنید.

تغییر ns های دامنه ir

از فهرست دامنه هایی که تا به الان برای خود ثبت کردید، به دامنه ای که قصد تغییر NS های آن را دارید مراجعه کنید. حالا از ستون دی‌ان‌اس (DNS) یعنی ستون آخر، روی لینک کنار NS کلیک کنید. به صفحه "کارگزار نام و میزبانی دامنه" منتقل خواهید شد. دقت کنید که در سامانه nic.ir به جای NS از عبارت کارگزار استفاده می شود.

تغییر ns های دامنه ir

در این صفحه از قسمت "کارگزار دامنه (NS Record)" تنها کافی است در ستون نام کارگزار اول و دوم را مقادیر NS های مربوطه را وارد کنید. نکته مهم اینجاست که حتماً باید در ردیف "Secret Answer" پاسخ سوال امنیتی که در هنگام ثبت نام در سامانه خودتان تعیین کردید را وارد کنید تا تغییر NS ها به درستی انجام گیرد.

تغییر ns های دامنه ir

پس از انجام تمامی این مراحل، روی اعمال از پایین صفحه کلیک کنید. تنظیم NS دامنه معمولاً مدت زمان 24 تا 48 ساعت زمان نیاز دارد، تا سایت با دامنه جدید قابل دستیابی باشد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت