رفع مشکل خطای 500 سایت پرینت

  • خطاهای سایت, مشکلات سایت
  •  2

در مواقعی که سایت شما خطای 500 می دهد، باید به بررسی مشکل از طریق روش هایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت اقدام کنید تا مشکل برطرف گردد. خطای 500 به این معنا است که مشکل هر چه باشد از سرور یا نرم افزار سایت ساز شماست و این هشدار را به بازدید کننده یا شما می دهد. به دلیل اینکه نمایش خطاها در PHP بسته شده است، معمولاً چنین خطایی با صفحۀ سفید مشخص می شود. به جای آن خطاهای بحرانی و یا حتی هشدارها در سند error_log که در ریشۀ هاست شما قرار گرفته است ذخیره می گردند.

با مراجعۀ به آن می توانید بفهمید که مشکل از کجاست. مثلاً اگر مسیر یک فایل در خطوط این گزارش ذکر شده و این فایل مربوط به یک قالب از سایت شماست، مشکل از همان قالب است. با غیرفعال کردن قالب از طریق File Manager (تغییر نام پوشۀ آن) مشکل حل خواهد شد و از فعال کردن همان قالب یا افزونه تا حصول اطمینان از صحت عملکرد کدهای آن خودداری کنید.

پس دلیل خطای 500 سایت در 99 درصد موارد به کدهای سایت شما بر می گردد. اگر خودتان اقدام به ایجاد تغییر در این کدها کردید باید اصلاح گردد. اگر افزونه یا قالب یا CMS مشکل داری نصب کردید (که احتمال این مورد بیشتر است) ایجاد خطای 500 هم محتمل است.

فعال کردن نمایش خطاها

اگر توضیحات خطایی را در فایل گزارش خطاها نیافتید، بهترین کار برای مشخص شدن نوع خطا این است که نمایش خطاها را فعال کنید که به جای صفحه سفید، توضیحات خطا نشان داده شود. پس وارد کنترل پنل cPanel خود شده و وارد قسمت Select PHP Version شوید. سپس سربرگ Options را کلیک کرده و به دنبال گزینه تنظیماتی display_errors بگردید و تیکت روبروی آن را برای فعال شدنش بزنید. دقت داشته باشید که اگر سرور سایت شما کلود لینوکس نباشد به جای select PHP Version باید به صفحهٔ MultiPHP INI Editor مراجعه نمایید.

به صفحه اصلی سایت خود یا جایی که خطا وجود داشت مراجعه کنید. الان باید خطای مورد نظر را ببینید. خطای نشان داده شده بهترین سرنخ برای یافتن مشکل است. اگر نتوانستید مشکل را بیابید، یا باید از یک متخصص کمک بگیرید. یا اینکه همان خطا را در گوگل جستجو کنید. در انجمن ها و وبلاگ های مختلف حتماً راه حل رفع آن گفته شده است. باید آن را برطرف کند.

توجه: بعد از فعال کردن نمایش خطاها در PHP و رفع مشکل، حتماً مجدد آن را غیرفعال کنید. نمایش خطاها در مرورگر از نظر امنیتی خطرناک است!

به پرونده های حساس سایت دقت کنید

عمده دلیل اصلی پیدایش خطای 500 روی سایت، مربوط به فایل های حساس مثل wp-config.‌‌‌‌php و htacc‌ess‌ است. در مواقعی مثل انتقال سایت از یک میزبان به میزبانی دیگر، یا استفاده از افزونه هایی مثل افزونه های Cache که محتوای این اسناد را تغییر می دهند، ممکن است چنین خطایی رخ بدهد. همیشه از صحیح بودن اطلاعات این اسناد مطمئن شوید. چرا که چنین پرونده هایی بسیار حساس هستند و در درجۀ اول باید بررسی گردند.

برای اطلاعات بیشتر رفع خطای 500 سایت و علت های بروز آن را حتما مطالعه کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت