تنظیم رابط های مجاز دامنه ir روی همه خطرناک است؟ پرینت

  • پنل دامنه, دامنه اینترنتی
  •  4

اگر تازه برای خود دامنۀ ملی ثبت کردید و یا قصد ثبت یک دامنۀ ir دارید، حتماً درون سایت nic.ir هم ثبت نام کردید. ثبت نام در این سایت برای دریافت مالکیت دامنه های ir الزامی است. پس از آن نمایندگان (به عنوان مثال وبنولوگ) می توانند به اسم شما دامنه ثبت کند و شما را صاحب امتیاز دامنه قرار دهند. سپس شما دامنه های خود را از طریق پنل خود در سایت nic.ir می توانید ببینید و آنها را مدیریت نمایید.

اما یکی از درخواست هایی که معمولاً شرکت های نمایندۀ که برای شما دامنه ثبت می کنند، از شما دارند این است که رابط های مجاز را تنظیم کنید و آنها را روی همه قرار دهید. خیلی از عزیزان این سوال به ذهن شان خطور می کند که آیا این کار برای دامنه های آنها ایجاد مشکل می کند؟ در اینجا توضیحات کاملی راجع به این موضوع خدمت شما ارائه خواهد شد.

زمانی که وارد حساب خود در سایت nic.ir می شوید، از طریق بخش شناسه > مدیریت رابط های مجاز می توانید تعیین کنید که چه کسانی بتوانند زمانی که قصد ثبت دامنه دارند، شما را به عنوان صاحب امتیاز، رابط مالی، رابط اداری و رابط فنی در نظر بگیرند. حالا فرض می کنیم که شما رابط های مجاز را روی همه تنظیم کردید؛ در این حالت همۀ کسانی که درون سایت nic.ir حساب کاربری دارند، در زمان ثبت یا ایجاد تغییرات رابط ها در یک دامنه، می توانند شما را رابط فنی، رابط مالی، رابط اداری و صاحب امتیاز دامنه قرار دهند.

پس قرار دادن رابط های مجاز دامنه ir روی همه هیچ خطری دامنه های شما را تهدید نمی کند. و در همۀ مواقعی که قصد ثبت یا تمدید یک دامنه توسط نمایندگان را دارید، حتماً باید رابط های مجاز روی همه یا روی شناسۀ همان نماینده تنظیم شده باشد. تا نماینده به عنوان رابط بتواند برای شما دامنه با قیمت بسیار کمتر ثبت کند.

پس نگران از دست دادن دامنه های خود در این حالت نباشید. چرا که اگر هم شخصِ شما خواسته باشید دامنه ای را به شخص دیگری واگذار نمایید (بفروشید)، در ابتدا باید قفل انتقال دامنه را باز کنید. سپس کد انتقال را دریافت کنید. حالا کد انتقال را به خریدار یا صاحب جدید دامنه بدهید. تا وی بتواند دامنه را به پنل خود انتقال دهد. این روال سفت و محکم انتقال مالکیت دامنه از شخصی به شخص دیگر در سایت nic.ir است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مدیریت دامنه های ملی و بین المللی کافی است با مقالات آموزشی دیگر مرکز آموزش وبنولوگ، بخش دامنه ها همراه باشید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت