مسدود شدن دسترسی به سایت پس از چند بار ورود ناموفق پرینت

  • رفع مسدودی سایت, مشکلات سایت
  •  28

زمانی که شما روی سرورهای ما سرویسی را خریداری می کنید، برای وارد شدن به قسمت های مختلف آن، باید نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) وارد کنید. این نام کاربری و رمز عبور، همان محدودیتی است که برای عدم دسترسیِ هر شخصی به سایت و سرویس های جانبی در نظر گرفته می شود.

به عنوان مثال زمانی که یک هاست لینوکس خریداری می کنید، برای وارد شدن به کنترل پنل، همچنین وارد شدن به حساب FTP و ایمیل و دیگر حساب های مرتبط باید رمزهای عبور مرتبط با همان حساب ها را وارد کنید، که همین جا پیشنهاد می شود از انتخاب رمزهای مشابه برای چندین سرویس جداً خودداری کنید.

حفاظت از صفحات ورود به بخش های مختلف وظیفۀ ماست. ما با تدابیر امنیتی که روی نرم افزارهای سرور اتخاذ می کنیم، امنیت سایت شما را افزایش داده تا احتمال دسترسیِ بی جا به سایت شما توسط افراد دیگر (هکرها) گرفته شود و به صفر نزدیک گردد.

یکی از روش هایی که هکرها برای ورود به صفحات و بخش های حفاظت شده با رمز عبور استفاده می کنند، امتحان کردن حجم عظیمی از رمزهای عبور پر کاربرد و احتمالی روی حساب شما به صورت نرم افزاری و خودکار است. ما برای اینکه بتوانیم جلوی کارکرد این افراد را بگیریم، محدودیتی برای تعداد دفعات ورود ناموفق اعمال می کنیم که هکر مورد نظر پس از مواجه با تعداد خاصی صفحۀ خطا، دسترسی اش برای همیشه یا برای مدت زمان خاصی به تمامیِ سایت های روی آن سرور مسدود گردد!

این امر منجر به افزایش امنیت سایت ها و سرویس های شما خواهد شد. البته از طرف دیگر ممکن است دسترسیِ خودِ شما یا کسانی که باید بتوانند وارد محیط کاربریِ سایت شوند را هم پس از چند بار ورود ناموفق مسدود نماید.

پس اگر خودِ شما هم رمز عبورتان را فراموش کردید، سعی نکنید با وارد کردن چندین گزینۀ احتمالی رمز عبور خودتان را پیدا کنید. که با این کار دسترسیِ شما به سایت تان با مشکل مواجه خواهد شد. می توانید از روش های دیگر مثل فراموشی رمز عبور (restore password یا forget password) برای بازیابی رمز عبور خود استفاده کنید.

رفع مشکل عدم دسترسی به سایت

اما در هر صورت اگر با چنین مشکلی روبرو شدید، کافی است مودم اینترنتیِ خود را یک بار خاموش و مجدداً روشن نمایید تا IP شما تغییر کند. یا اگر از اینترنت موبایل استفاده می نمایید، اتصال خود را به اینترنت قطع کرده و پس از یک دقیقه مجدد به اینترنت وصل شوید.

اما اگر از IP ثابت استفاده می کنید و یا قادر به خاموش و روشن کردن مودم خود نیستید، باید با روش های مختلف چه از طریق تیکت و چه از طریق ایمیل با بخش پشتیبانیِ وبنولوگ در تماس باشید تا مشکل شما حل گردد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت