ارسال تعهدنامه برای ثبت دامنه های ملی ir پرینت

  • نیک هندل, تنظیمات دامنه, پنل دامنه
  •  6

برای ثبت دامنه های ملی ir فقط کافی است در سایت nic.ir ثبت نام کنید که رایگان و ساده است. سپس در زمان ثبت سفارش دامنه در وبنولوگ شناسۀ حساب کاربری در nic.ir یا همان Nic Handle را در مراحل ثبت سفارش دامنه وارد کنید. این کار باعث می شود ما شما را به عنوان صاحب امتیاز دامنه معرفی کنیم.

در بیشتر مواقع سامانۀ nic.ir از شما چیز بیشتری نمی خواهد. اما در پاره ای از موارد ممکن است برای ثبت یک دامنه از شما تعهدنامه ای را اخذ کند. پس پیامی را به شما ارسال می کند که علاوه بر در دسترس بودن پیام در "مرکز پیام‌ها" ایمیل آن را هم به شما ارسال می کند. شما باید سند دیجیتالی تعهدنامه را دریافت کرده و از آن یک نسخه چاپ کنید. پس از مهر و امضا کردن آن، از آن به همراه کپی کارت ملی یا کپی روزنامه رسمی عکس یا اسکن تهیه کرده و به صورت یک سند دیجیتالی از طریق صفحه ای که به شما معرفی شده است به سامانه ارسال کنید.

البته این مراحل را فقط یک بار برای همۀ دامنه هایی که ثبت کردید و می کنید باید انجام دهید و لازم نیست برای هر دامنه تکرار کنید. اما اگر تعهدنامه را پر و ارسال نکنید، مطمئناً دامنه ای که برای آن این اطلاعیه ارسال شده است، پس از مدتی دوباره آزاد خواهد شد و شخص دیگری می تواند آن را برای خود ثبت کنید. مبلغ دامنه هم به حساب شما برگردانده خواهد شد. پس به اطلاعیه ها و ایمیل هایی که از طرف nic.ir ارسال می شوند نهایت دقت را داشته باشید.

در تصویر زیر پیامی از طرف سیستم nic.ir برای ما ارسال شده که برای ثبت یک دامنه باید تعهدنامه را دریافت و پس از امضا کردنش دوباره ارسال کنیم.

ارسال تعهدنامه برای ثبت دامنه ملی

روی موضوع پیام کلیک می کنیم. حالا متن پیام را می توانید ببینید. آن را با دقت بخوانید. با کلیک روی علامت سند PDF در بالا سمت چپ پیام، سند تعهدنامه برای شما دانلود می شود. می توانید آن را چاپ کرده. پس از مهر و امضا کردن به همراه اطلاعات خواسته شدۀ دیگر از طریق صفحۀ http://www.nic.ir/Upload_Document ارسال کنید. برای ارسال کردن هم اول باید آن را اسکن کرده و به صورت یک فایل تصویری از بخش مدارک مربوط به ثبت دامنه ارسال کنید.

ارسال تعهدنامه برای ثبت دامنه ملی

پس از ارسال تعهدنامه به همراه کپی کارت ملی یا روزنامه رسمی، باید صبر کنید تا تعهدنامه بررسی شده و پس از آن دامنۀ شما به صورت کامل فعال گردد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت