اتصال زیر دامنه به هاست دیگر پرینت

  • ساب دامنه, ساب دامین, زیر دامنه
  •  14

در مقالات آموزشی قبلی راجع به زیر دامنه یا همان ساب دامین توضیحاتی را خدمت شما عرض کردیم. اما الان می خواهیم به یکی از سوالات مهم و پرکاربرد در زمینه زیر دامنه بپردازیم که آن هم اتصال زیر دامنه ای به یک سرور یا هاست دیگر است. موضوع دامنه و زیر دامنه ممکن است اندکی گیج کننده باشد. به همین دلیل اول صورت مساله ای را تعریف می کنیم تا برای رفع مساله به سراغ پاسخ برویم.

فرض می کنیم شما یک هاست همراه با دامنه از وبنولوگ خریداری کردید. به این دلیل می گویم همراه با هاست، چون امکان تنظیم و مدیریت رکوردهای دامنه همراه با هاست میسر است. و برای اینکه بتوانیم از تمامی قابلیت های یک دامنه استفاده کنیم، باید بتوانیم با رکوردهای یک دامنه کار کنیم. مثلاً بخش Advanced Zone Editor در Cpanel برای مدیریت همین رکوردها است.

حالا فرض می کنیم شما می خواهید یک زیر از دامنۀ فعلی که روی هاست وبنولوگ شما متصل است را به یک هاست دیگر یا حتی یک سرور متصل کنید. در اینجا باید روی دامنه چند تا رکورد تعریف کنید. دقت کنید اگر می خواهید زیر دامنه را به هاست دانلود متصل کنید، روال اندکی فرق می کند. در شرایطی مثل اتصال زیر دامنه از دامنۀ خود به وبلاگ هم باید از این روش استفاده کنید.

پس اگر کنترل پنل فضای میزبانی شما Cpanel است باید وارد سی پنل شده و به قسمت Simple Zone Editor وارد شوید. پس به مانند تصویر زیر اقدام کنید.

 Simple Zone Editor

حالا باید از فهرست کشویی دامنه ای که قرار است برای آن یک زیر دامنه بسازید و بک یک هاس دیگر متصل کنید را اتنخاب کنید.

 انتخاب دامنه برای تعریف رکورد برای آن

از قسمت Add an A Record باید دو جعبۀ مورد نظر را پر کنید. جعبۀ اول با نام Name که همان زیر دامنه است که باید وارد کنید. کافی است فقط همان بخش اول را وارد کنید. ادامۀ آن به صورت خودکار کامل می شود.

در جعبۀ Address هم باید IP سرور یا هاستی که قرار است زیر دامنه به آن متصل شود را وارد کنید. پس از آن روی Add an A Record کلیک کنید. اگر خطایی وجود نداشته باشد رکورد A ساخته شده و در جدول زیر فهرست خواهد شد. تا اینجا کار برای ساخت زیر دامنه و ارجاع دادن آن به هاست جدید تمام شده است.

تعریف رکورد A

 در این مرحله باید زیر دامنۀ ساخته شده به روش افزودن رکورد را به هاست یا سرور جدید خود متصل کنید. می توانید درخواست خود را برای این کار به بخش پشتیبانی هاست جدید ارسال کنید. یا اگر قصد دارید آن را به یک وبلاگ متصل کنید، با وارد شدن به بخش مدیریت وبلاگ این کار را انجام دهید.

 دقت داشته باشید که با افزودن رکورد A به روش مذکور، دیگر نیازی به ساخت زیر دامنه از بخش Subdomain در Cpanel نیست. فقط رکورد را بسازید و آن را به هاست جدید خود متصل کنید. الان کار تمام است. حالا باید صبر کنید از چند ساعت تا 24 ساعت تا اطلاعات دامنۀ شما در سطح اینترنت گسترش پیدا کنند.

بهتر است یک بار دیگر یک رکورد دیگر به روش گفته شده با www برای زیر دامنه هم بسازید. به این صورت که در جعبۀ Name کافی است قبل از زیر دامنه www. را وارد کنید و با همان IP یک رکورد جدید بسازید تا زیر دامنه علاوه بر حالت عادی به همراه www هم در دسترس باشد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت