رفع خطای SSL دامنه سایت روی سی پنل پرینت

  • ssl سایت
  •  0

در صورتی که هاست شما به تازگی راه اندازی شده باشد، یا دامنه را به تازگی به هاست متصل کرده باشید، ممکن است که با ورود به خود سایت خطای SSL دریافت کنید. این مشکل معمولاً به صورت خودکار بعد از چند ساعت برطرف می گردد. چون سرور به صورت خودکار تمامی دامنه ها را بررسی می‌کند و آنهایی که مشکل SSL دارند را حل می‌کند.

البته به شرطی که از قبل NS های دامنهٔ شما به درستی تنظیم شده باشد. یعنی NS های دامنه دقیقاً روی همان NS هایی تنظیم شده باشد که در ایمیل فعال سازی هاست ذکر شده. اگر هاست و دامنه را با هم خریداری کرده باشید، همهٔ کارها از قبل انجام شده و شما نیازی نیست کار خاصی انجام دهید.

حال با فرض اینکه NS های دامنه را به درستی تنظیم کردید و مدت زمانی هم از انجام این کار گذشته است و می‌خواهید SSL رایگان Lets Encrypt را هم فوری روی سایت خود فعال کنید، می‌بایستی ابتدا وارد سی پنل شده و از نوار کناری سمت راست صفحه اصلی سی‌پنل، اول بررسی کنید که ایا قفل بسته در کنار دامنهٔ سایت شما وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشت که نیازی به انجام کار خاصی نیست. باید کش مرورگرتان را طبق آموزش‌های دیگر مرکز آموزش وبنولوگ پاک کنید و مجدد تست کنید.

اما اگر قفل همراه خطا در کنار نام دامنه نمایش داده شده بود، می‌بایستی وارد بخش SSL/TLS Status در سی‌پنل شده (با جستجوی این ابزار در سی‌پنل می‌توانید آن را پیدا کنید). سپس در صفحهٔ باز شده تیک تمامی دامنه‌ها و زیر دامنه‌های موجود در جدول را بزنید و سپس روی دکمهٔ Run AutoSSL در بالای صفحه کلیک کنید.

پس از انجام این کار باید چند دقیقه‌ای را صبر نمایید تا گواهینامهٔ SSL صادر شده و روی دامنهٔ سایت شما نصب گردد. این کار به صورت خودکار انجام می‌شود. البته به شرطی که خطایی وجود نداشته باشد.

پس از چند دقیقه اگر مجدد صفحهٔ SSL/TLS Status را باز کنید، عبارت  AutoSSL Domain Validated برای هر کدام از دامنه‌ها یا زیر دامنه‌های هاست شما درج می‌گردد و قفل سبز رنگ هم برای آنها به نمایش در خواهد آمد.

به این نکته حتما توجه داشته باشید که اگر با وجود خطا در حین صدور SSL، شما برای دفعات زیادی این مراحل را طی کنید، ممکن است برای مدت زمان ۱ هفته یا بیشتر نتوانید برای دامنهٔ سایت خود SSL نصب کنید!! پس حتماً اگر در همان ابتدا خطایی دریافت کردید، آن را برطرف کنید و مجدد درخواست صدور SSL نمایید.

عمده دلیل اصلی برای شکست در انجام این کار، تنظیم نبودن NS های دامنه روی NS های هاست است. بعد از انجام این کار هم حداقل باید ۱۲ ساعت صبر نمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت