به دست آوردن Name Server های هاست پرینت

  • آی پی سایت, آدرس سایت
  •  11

برای اینکه سایت تان را راه اندازی کنید نیاز به فضای میزبانی (هاست) و دامنه دارید. برای اینکه سایت شما در دسترس باشد باید فضای میزبانی و دامنه را به یکدیگری متصل کنید. و برای اتصال این دو به همدیگر باید Name Server های فضای میزبانی را برای دامنۀ خود تنظیم کنید. یعنی وارد پنل مدیریت دامنۀ خود شده و Name Server ها یا همان NS ها را روی NS های فضای میزبانی تنظیم کنید. اما این NS ها را باید از کجا به دست آورید؟

اگر دامنه و هاست را از وبنولوگ خریداری کرده باشید، نیازی به انجام کار خاصی نیست. چرا که NS های هاست شما روی دامنه هم تنظیم شده و این دو به همدیگر متصل هستند. اما اگر از قبل دامنه ای را خریداری کرده باشید و الان قصد اتصال آن به فضای میزبانی وبنولوگ را داشته باشید، باید NS های هاست خود را برای دامنه تنظیم کنید.

در زمان تهیۀ فضای میزبانی جدید، ایمیلی با عنوان "اطلاعات فضای میزبانی جدید شما" برای شما ارسال خواهد شد که درون آن اطلاعات حساسی راجع به هاست شما وجود دارد. یکی از این اطلاعات NS هایی است که باید روی دامنه ای که قرار است به این فضای میزبانی متصل شود، تنظیم کنید.

NS های موجود در ایمیل ارسال شده

دقت داشته باشید که ممکن است NS های مختص شما تفاوت داشته باشد. ولی در کل دارای ساختار ns1.webnolog.net مانند است. پس از طریق کنترل پنل مدیریت دامنۀ خود وارد شدن و تنظیمات NS های آن را روی NS هایی که به شما داده شده تنظیم کنید. پس از انجام این کار از چند ساعت تا 48 ساعت زمان نیاز است تا تغییرات در سطح اینترنت شناخته شود.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت