به دست آوردن IP سایت پرینت

  • آی پی سایت
  •  9

به دست آوردن IP سایت برای مقاصد مختلفی ضروری است. مثلاً اگر خواسته باشید روی سایت خود درگاه بانکی داشته باشید، باید IP را به شرکت ارائه دهندۀ خدمات درگاه یا بانک بدهید. IP سایت چیزی نیست که برای شخصی مخفی باشد؛ چرا که اگر این طور باشد افراد اصلاً نمی توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند! IP یک عدد 4 قسمتی است که هر قسمت با یک نقطه از یکدیگر جدا شده است. هر عدد از 0 تا 255 را می تواند شامل شود. IP سایت هایی که روی هاست های اشتراکی میزبانی می شوند، بین چند سایت مشترک است و جای هیچ نگرانی نیست. حتی برای درگاه های بانکی هم مشکلی ایجاد نمی کند.

اما چطور می توان IP سایت مان را به دست آوریم؟ روش های مختلی وجود دارد که بتوانید آی پی سایت خود را به دست آورید. در آموزش قبلی راجع به دریافت IP سایت از طریق Cpanel توضیح دادیم که روش ساده ای بود. می توانید از آن روش استفاده کنید.

اما باید بدانید سرویس های برخطی هم در اینترنت وجود دارد که می توانید دامنۀ سایت خود را به آنها بدهید و IP آن را دریافت کنید. با جستجوی عبارت get site ip در گوگل می توانید به این گونه سایت ها برسید. اما یکی از این دسته سرویس ها، سایت get-site-ip.com است که علاوه بر IP سایت به شما موقعیت سرور را هم نشان می دهد. حتی IP رایانۀ خودتان را هم می توانید ببینید.

به دست آوردن IP سایت

تصویر بالا نتیجۀ جستجوی دامنۀ webnolog.ir را پس از وارد کردن نام دامنه در جعبۀ اول و کلیک روی Get site info نشان می دهد. عبارت Germany نشان می دهد که سرور سایت در کشور آلمان است. IP آن هم که کاملاً مشخص است. عددی که روبروی عبارت Your ip is ... نوشته شده است، IP خود شماست که به اینترنت متصل شدید؛ نه IP سایت. پس دقت کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت