تنظیم نیم سرور اختصاصی روی دامنه IR پرینت

  • ns اختصاصی, سرور DNS
  •  2

از مباحثی که آموزش‌های کاملی راجع به آن وجود ندارد، ساخت نیم سرور (Nameserver) اختصاصی برای سرور اختصاصی یا حتی نمایندگی، مخصوصاً برای دامنه‌های ir است. البته خیلی‌ها پیشنهاد انجام یک چنین کاری را روی دامنهٔ ir نمی‌دهند و پیشنهاد می‌شود که برای این منظور از دامنه بین المللی استفاده شود. اما از نظر فنی هیچ محدودیتی برای انجام این کار وجود ندارد. پس تا انتهای این آموزش برای تنظیم نیم سرور اختصاصی روی دامنه IR همراه با وبنولوگ باشید.

برای تنظیم نیم سرور اختصاصی مراحلی وجود دارد که برای همهٔ انواع دامنه‌ها یکسان است. به همین دلیل ما شما را به آموزش تنظیم NS اختصاصی برای نمایندگی هاست ارجاع می‌دهیم که طبق همان عمل کنید. اما تفاوتی که برای دامنه IR وجود دارد، در تنظیماتی موجود در پنل nic.ir است. که باید طبق توضیحات زیر عمل نمایید.

تنظیمات نیم سرور اختصاصی روی پنل nic.ir

برای این منظور وارد حساب کاربری خود در سایت nic.ir شوید. سپس به صفحهٔ دامنه‌های من و سپس از آنجا روی عنوان دامنه‌ای که قصد ساخت نیم سرور اختصاصی از روی آن را دارید، کلیک کنید. حال باید وارد صفحهٔ تنظیمات کلی دامنه شده باشید.

از قسمت سامانهٔ نام دامنه (DNS)، روی دکمهٔ ویرایش ردیف‌های کارگزاری نام و میزبانی دامنه کلیک کنید. وارد صفحهٔ دیگری خواهید شد. به سراغ جدولی می‌رویم که باید از آنجا سرورهای DNS دامنه را مشخص کنیم.

پنل ایرنیک برای تنظیم کارگزارهای دامنه ir

کاری که باید انجام دهید، طبق عکس بالا، نیم سرورهای اختصاصی خود را در ستون «نام کارگزار» و آی پی هر نیم سرور اختصاصی را هم در ستون «آی‌پی کارگزار» وارد می‌نمایید. دقت داشته باشید که آی‌پی را ما زمانی وارد می‌کنیم که قصد تعریف نیم سرور اختصاصی را داشته باشید که الان داریم.

برای ذخیره شدن تغییرات باید پاسخ سوال محرمانه (Secret Answer) را هم وارد کنید که فقط خود شما می‌دانید. سپس روی «اعمال» در پایین صفحه کلیک کنید.

بقیه مراحل تنظیم نیم سرور اختصاصی دامنه IR

بقیهٔ مراحل طبق آموزش تنظیم NS اختصاصی برای نمایندگی هاست یکسان است.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت