Laravel چیست ؟ پرینت

  •  0

لاراول نام یک بستهٔ نرم افزاری با عنوان چهارچوب کاری برای زبان برنامه نویسی پی‌اچ‌پی (PHP Framework) است که کار طراحی برنامه‌های تحت وب را برای برنامه نویسان بسیار ساده می کند. به این صورت که خیلی از بخش اساسی و مورد نیاز هر برنامهٔ کاربردی تحت وب را درون خود دارد و به راحتی به پروژهٔ ما اضافه می‌کند. مثل تعیین هویت و مدیریت کوکی‌ها و جلسات و routing و هر کار دیگری که ممکن است از برنامه نویس زمان زیادی را بگیرد و روی بیشتر پروژه‌ها هم به صورت تکراری باید انجام شود.

لاراول

Laravel به صورت باز متن و رایگان عرضه شده و برای توسعه دهندگان PHP مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای به کار بستن آن باید برنامه نویسی PHP یاد داشت و همچنین محیطی را در اختیار داشت که بتوان لاراول را در آنجا نصب و اجرا نمود. امروزه حتی روی رایانهٔ شخصی، با برپاسازی یک وب سرور محلی، می‌توان به راحتی لاراول را به صورت Local Host نصب کرد. از طرف دیگر اگر قصد نصب لاراول روی محیط عملیاتی را هم دارید، خیلی از هاست‌های اشتراکی این قابلیت را دارند که از لاراول پشتیبانی نمایند. هر چند که ممکن است گاهی از اوقات امکان نصب خودکار و سریع از طریق خط فرمان SSH برای هاست اشتراکی وجود نداشته باشد. در این اوقات هم می‌توان از نصب دستی بهره برد.

برای یادگیری لاراول همانطور که گفته شده ابتدا باید PHP و برنامه نویسی شیء گرا را به خوبی آموخت. پس از آن سایت اصلی لاراول به نشانی laravel.com و همچنین پروژهٔ لاراول در گیت‌هاب به نشانی github.com/laravel/laravel می‌تواند منبع خوبی برای این موضوع باشد.

اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر راجع به انتقال و اجرای پروژه‌های لاراول روی هاست‌های وبنولوگ هستید، با آموزش‌های دیگر مرکز آموزش همراه باشید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت