بررسی کاهش سرعت سایت پرینت

  •  1

یکی از مشکلاتی که کاربران از آن گله دارند، کاهش سرعت سایت شان است. آنها با باز کردن یکی از صفحات سایت یا بخش مدیریت، مدت زمان زیادی را صبر می کنند تا صفحه به طور کامل بارگذاری گردد. این مشکل ممکن است برای شما هم رخ داده باشد و خواسته باشید دلیل آن را پیدا کنید. به همین منظور یک مقاله کامل در اینجا برای رفع این مشکل کاهش سرعت سایت نگارش شده که پیشنهاد می کنیم آن را تا انتها مطالعه نمایید.

برای مشکل کم شدن سرعت سایت، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد و فوراً نمی توان آن را به هاست یا میزبان سایت مرتبط کرد. هر چند که هاست بی کیفیت، می تواند سرعت سایت شما را به شدت کاهش دهد که به هیچ ترتیبی قابل جبران نخواهد بود. حالا در ادامه به عواملی که شما باید بررسی کنید تا ببینید دلیل اصلی کاهش سرعت سایت شما چیست، اشاره خواهیم کرد.

بررسی های رایانه شخصی

رایانه شخصی یا دستگاه شما باید اولین مرحله در بررسی های تان باشد. گاهی اوقات مشکلات فنی رایانه یا حتی مودمی که شما را به اینترنت متصل می کند می تواند باعث این کاهش سرعت باشد. بررسی کنید که آیا دسترسی به دیگر سایت های اینترنتی چنین کاهش سرعتی را دارند یا خیر.

در مواقعی هم نرم افزار امنیتی رایانه شخصی شما یا حتی نرم افزاری برای مدیریت پهنای باند، دسترسی به سایت را با یک سرعت محدود انجام می دهد. در این باره باید مطمئن باشید که عیب از نرم افزار یا سیستم عامل رایانه شما نیست.

استفاده از یک مرورگر دیگر برای رفع ایراد هم پیشنهاد می شود. گاهی اوقات پر شدن کش (Cache) یک مرورگر ممکن است باعث کاهش سرعت برخی از سایت ها شوند.

خیلی از اوقات هم دلیل آن هیچ کدام از موارد بالا نیست و علت کاهش سرعت سرورهای DNS ای است که رایانه شما برای دریافت IP یک سایت استفاده می کند. برای رفع این مشکل حتماً تغییر نشانی های سرورهای DNS رایانه شخصی ویندوز را مطالعه نمایید، تا نشانی سرورهایی که نشانی IP سایت ها را دریافت می کند را تغییر دهید.

بررسی های ISP

ISP همان شرکتی است که به شما اینترنت ارائه می کند. حالا چه شما از ADSL استفاده کنید و یا از اینترنت سیم کارتی (3G یا 4G)، در پاره از مواقع ممکن است به صورت دوره ای، برای زمان خاصی دسترسی به برخی از سایت ها با کندی مواجه گردد. با تغییر ISP به صورت موقت، مطمئن شوید که علت از این مورد نیست.

اگر سایت شما روی سرورهای خارج از کشور باشد هم ممکن است دسترسی شبکۀ ایران به شبکۀ خارج با مشکل مواجه گردد، که این مشکل هم می تواند سراسری و یا مرتبط با یک ISP باشد. پس سرعت باز شدن سایت را در یک زمان دیگر امتحان کنید.

بررسی های نرم افزار سایت ساز

در خیلی از مواقع این نرم افزار سایت ساز یا مدیریت سایت است که باعث کاهش سرعت سایت شما می شود. با بررسی توسط بخش Network در مرورگر و یا استفاده از ابزارهای آنلاین، بررسی کنید که سرعت لود و پردازش فایل ها روی فضای میزبانی شما چقدر است. در مواقعی ممکن است یک نرم افزار Cache (کش کردن) مشکل را برطرف کند. اما زمانی این مشکل به طور کامل برطرف می شود که کدهای سایت را بررسی کنید و خطاهای احتمالی را حذف کنید.

نصب قالب سنگین، نصب افزونه های بی‌شمار که از همۀ آنها هم استفاده نمی کنید، بارگذاری محتوای سنگین در تک تک صفحات سایت، فراخوانی اسناد مختلف از مکان های مختلف که هر کدام سرعت باز شدن خاص خود را دارند و ... از مهم ترین دلایل و عوامل کاهش سرعت سایت هستند. یادتان باشد، داشتن یک قالب اختصاصی که دقیقاً برای نیازهای سایت شما طراحی شده باشد، سرعت سایت را به شدت بالا خواهد برد.

حتی مواقعی تنظیمات اشتباه در کنترل پنل هاست علت اصلی این مشکل می تواند باشد. مثلاً تنظیم Cron Jobs ای که سبب فشار زیاد به هاست گردد. یا پر شدن فضای هاست شما باز هم این مشکل را رقم می زند.

اگر کاهش سرعت سایت شما همیشگی است، دلیل آن همین موارد می تواند باشد. همانطور که گفته شده باید بررسی کنید و مشکل را برطرف نمایید.

بررسی های سمت سرور

گاهی مواقع ممکن است دلیل اصلی همان فضای میزبانی یا سروری باشد که سایت شما روی آن قرار گرفته است. شلوغ بودن سرور به دلیل میزبانی تعداد زیادی سایت، حملات زیاد به سرور و عدم کانفیگ امنیتی و مانیتورینگ مناسب، عدم تنظیم صحیح سرویس های سرور به خصوص سرویس Web Service و MySQL، عدم استفاده از آخرین فناوری های حوزه هاستینگ و ... از مهم ترین عوامل هستند که اگر این مورد موقتی باشد، بعد از گذشت مدت زمانی مشکل حل شود. اما اگر دائمی بود، حتماً باید هاست خود را تغییر دهید. البته اگر مطمئن هستید که مشکل همین مورد است و موارد بالا پاسخگو نبودند.

البته دقت کنید که اگر برای برخی از مواقع سرعت سایت تان پایین می آید، هر کدام از عوامل بالا می توانند برای همان مدت زمان دخیل باشند. به خصوص اگر برای یک زمان خاصی بازدید سایت شما بالا رود یا همان زمان حمله ای از نوع DOS یا حتی Brute Force روی سایت شما اعمال گردد، این کاهش سرعت کاملاً مشهود است. شما باید با روش هایی جلوی این حملات را بگیرید.

سرعت سایت خود را بررسی کنید!

برای اینکه کمکی گرفته باشید و علت اصلی کاهش سرعت سایت تان را پیدا کنید، پیشنهاد می شود که از سرویس های آنلاین بررسی سرعت سایت استفاده کنید. اگر در گوگل عبارت check site speed را جستجو کنید، نمونه های خوبی از این دست سرویس ها به شما برگردانده خواهد شد.

اما ما در اینجا سرویس site24x7.com را پیشنهاد می کنیم که در اصل قابلیت در دسترس بودن سایت شما را از مکان های مختلف دنیا بررسی می کند. البته سرعت باز شدن صفحات سایت تان را هم نشان می دهد. استفاده از این سامانه رایگان و ساده است.

بعد از وارد شدن به این سایت (که لینک آن در بالا آورده شده است)، نشانی سایت تان را وارد کرده و روی Check Availability کلیک کنید. بعد از مدت زمانی نمودار سرعت باز شدن بخش های مختلف صفحات سایت شما در زیر، ظاهر می گردد. این سرعت در ستون آخر یعنی Response Time(ms) نشان داده شده که اگر عددی زیر 3000 میلی ثانیه بود، باید سرعت خوبی باشد. البته باز هم در زمان های مختلف، مکان های مختلف جهان ممکن است سرعت های مختلفی را از باز شدن سایت شما نشان دهند.

Check Website Availability

اگر این سرویس، سرعت باز شدن سایت تان را خوب نشان دهد، مشکل از رایانه شخصی یا خط اینترنت شماست. اگر سرعت سایت شما را کم نشان دهد، مشکل ابتدا از نرم افزار سایت ساز شما و در نهایت از فضای میزبانی شما می تواند باشد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت