تنظیم DNS های دامنه پرینت

  • DNS سایت, تنظیمات دامنه
  •  5

DNS مفهومی برای اتصال دامنه به هاست های مختلف است. برای اینکه بتوانیم یک دامنه یا نشانی اینترنتی مثل webnolog.net را به یک هاست متصل کنیم، باید DNS های دامنه را روی NS های هاست تنظیم کنیم. زمانی که شما دامنه ای را خریداری می کنید، به شما کنترل پنلی برای مدیریت مولفه های مختلف دامنه، از جمله NS های دامنه داده می شود که باید تنظیمات NS های دامنه را از آنجا انجام دهید.

دامنه های ملی

در رابطه با دامنه های ملی یا دامنه های ir، این کنترل پنل همان حساب شما در سایت nic.ir است. با ورود به حساب خود در این سایت، قادرید NS های دامنه های خود را تنظیم کنید. البته معنای NS در این سایت کارگزار عنوان شده است. پس شما باید کارگزار دامنه های خود را از طریق حساب خود در سایت nic.ir تنظیم نمایید.

تنظیم NS های دامنه IR

دامنه های بین المللی

اما برای دامنه های بین المللی مثل دامنه های com و net و org، به شما یک کنترل پنل مجزا با نام کاربری و رمز عبور داده می شود که برای تنظیم NS های آن باید وارد آن کنترل پنل شوید. در صورتی که توسط وبنولوگ دامنه بین المللی را ثبت کرده باشید، بعد از ثبت دامنه اگر وارد بخش مدیریت دامنه ها > دامنه مورد نظر، شوید از همان صفحه در ناحیه کاربری هم می توانید تمامی تنظیمات دامنه از جمله تغییر NS های آن را انجام دهید. البته برای دریافت پنل دامنه یا ورود به آن، از نوار سمت راست روی دستور مورد نظر کلیک کنید تا قادر باشید بعد از تنظیم رمز عبور، وارد پنل کنترل دامنه بین المللی خود شوید.

تنظیم NS های دامنه بین المللی

برای دیدن نتیجه صبر کنید!

تغییرات DNS حالا چه روی سرور و چه روی دامنه های اینترنتی، مدت زمان 24 الی 48 ساعت نیاز دارند تا در سرتاسر اینترنت گسترش یابند و هم شما و هم دیگر کاربران بتوانند سایت شما را بدون ایراد مشاهده کنند. پس تغییرات DNS به صورت آنی انجام نمی گیرد و شما باید به این نکته دقت داشته باشید.

اگر قصد انتقال میزبان سایت تان را از روی یک سرور به سرور دیگری دارید، که DNS های آن متفاوت است، حتماً باید جلوتر NS های دامنه خود را تغییر دهید، تا از قطع بودن سایت خود کم کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت