آموزش بخش سرویس ها و محصولات پرینت

  •  1

 یکی از بخش های پر کاربرد ناحیه کاربری در وبنولوگ، سرویس ها و محصولات است. به غیر از دامنه هایی که ثبت می کنید مابقی خدمات در اینجا فهرست می شوند و از اینجا قادرید مشخصات تک تک آنها را ببینید و همچنین کنترل کاملی روی آنها داشته باشید. مثلاً قادرید ببینید چه مقدار از فضای میزبانی استفاده شده است. پس با ایمیل و رمز عبور خود وارد ناحیه کاربری شده و از فهرست بالای صفحه روی سرویس ها > سرویس های من کلیک کنید.

صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که می توانید تمامی محصولاتی که خریداری کردید را ببینید. وضعیت هر سرویس در ستون آخر نمایش داده شده است. اگر عبارت فعال زده شده به این معنا است که شما همینک می توانید از آن استفاده کنید. اگر معلق باشد باید مدت زمانی را صبر کنید تا به حالت فعال تغییر کند؛ البته اگر صورت حساب را پرداخت کرده باشید. برای نمایش سرویس ها به تفکیک وضعیت آنها می توانید روی گزینۀ مد نظر از جعبۀ مشاهده که در سمت راست این صفحه قرار گرفته است کلیک کنید.

سرویس ها و محصولات وبولوگ

اما هر سرویس برای خود دارای بخش تفصیلی هم هست. باید روی هر سرویس کلیک کنید تا به صفحۀ مشخصات و دستورات آن وارد شوید. مثلاً در تصویر بالا ما روی طرح دوم کلیک کردیم و به صفحۀ زیر هدایت شدیم.

 مدیریت سرویس ها در وبنولوگ

ابزارهای موجود در این صفحه برای کنترل سرویس شما وجود دارد ممکن است برای هر سرویس متفاوت باشد. مثلاً در تصویر بالا ما ابزارهای کنترلی مربوط به هاست Cpanel را می بینیم. در جعبۀ آمار مصرف می توانید ببینید که همینک چه مقدار از فضای میزبانی و همچنین پهنای باند سرویس خود را مصرف کردید. در جعبۀ پکیج/دامنه می توانید اطلاعاتی راجع به طرح و همچنین دامنه ای که به هاست شما متصل است به دست آورید.

در جعبۀ Quick Shortcuts پیوندهایی برای رفتن به بخش های پرکاربرد Cpanel وجود دارد که از همین جا با کلیک روی آنها بدون اینکه از شما رمز عبور پرسیده شود، به آن بخش خاص از سی پنل هدایت خواهید شد. پس دسترسی یک شخص به حساب ناحیه کاربری شما به منزلۀ دسترسی وی به حساب سی پنل شما هم خواهد بود. پس در نگهداری از اطلاعات ورود خود کوشا باشید.

در جعبۀ ساخت سریع حساب ایمیل، می توانید هر چه سریعتر یک نشانی ایمیل مرتبط با دامنۀ خود بسازید. مثلاً اگر دامنۀ شما webnolog.ir است می توانید از اینجا ایمیلی به صورت info@webnolog.ir بسازید. برای وارد شدن به بخش کنترل حساب ایمیل خود هم کافی است از فهرست سمت راست روی ورود به Webmail کلیک کنید یا از درون خود Cpanel طبق آموزش های گفته شده اقدام به وارد شدن به Webmail کنید. البته شما می توانید حساب ایمیل های خود را به یک نرم افزار مدیریت ایمیل که روی رایانۀ شما نصب است متصل کنید و بدون وارد شدن به حساب کاربری خود، ایمیل ها را دریافت و ارسال کنید. برای توضیحات بیشتر به مقالات آموزشی دیگر مراجعه نمایید.

در جعبۀ خلاصه وضعیت مالی هم اطلاعاتی راجع به صورت حساب های مالی همین سرویس به شما نشان داده خواهد شد تا دید جامعی نسبت به سرویسی که خریداری کردید به دست آورید.

اما در نوار سمت راست صفحه جعبه ای با عنوان عملیات وجود دارد که دارای پیوندهایی است. پیوند اول با عنوان ورود به Cpanel برای وارد شدن به سی پنل بدون پرسش رمز عبور کاربرد دارد. البته هنوز شما می توانید از روش توضیح داده شده در ایمیل هنگام ثبت سفارش برای ورود به سی پنل استفاده کنید. برای تغییر رمز عبور ورود به Cpanel باید روی تغییر کلمه عبور کلیک کنید و رمز عبور خود را عوض کنید. برای لغو این سرویس هم که باید روی پیوند آخر از نوار کناری کلیک کنید.

بدین ترتیب پس دیدید که چطور به سادگی توانستیم از امکاناتی که در صفحه مدیریت سرویس ها و محصولات وجود داشت استفاده کنیم. مخصوصاً اطلاعات مهم راجع به هاست و سرویس هایی که خریداری کردید و همچنین تغییر رمز عبور ورود به کنترل پنل سرویس که می تواند در خیلی از مواقع رافع مشکلات ما باشد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت