راهنمای نصب لایسنس اشتراکی پرینت

  • لایسنس های اشتراکی, لایسنس ارزان
  •  3

اگر قصد تهیه لایسنس اشتراکی دارید و یا از قبل چنین لایسنسی را تهیه کردید، حتماً این موضوع هم جزء سوالات شماست که چطور باید این نوع لایسنس ها را روی سرور یا رایانه نصب کرد؟ نصب لایسنس های اشتراکی چندان هم که فکر می کنید سخت نیست. با چند دستور ساده در محیط SSH یا خط فرمان به راحتی می توان لایسنس را فعال کرد.

اگر از قبل نرم افزار (مثلاً سی پنل یا دایرکت ادمین) را روی سرور خود نصب کرده باشید، تنها کاری که الان باید انجام دهید این است که وارد محیط خط فرمان سیستم عامل خود شده و دستوراتی که در صفحهٔ همان لایسنس در ناحیهٔ کاربری شما موجود است را اجرا کنید. این دستورات یک فایل اسکریپت را دانلود کرده و روی سرور شما اجرا می‌کند که سیستم لایسنس نرم افزار را تغییر داده و کاری می‌کند که از این به بعد اعتبارسنجی لایسنس‌ها توسط سرورهای واسط ما انجام گردد.

برای دریافت دستورات نصب، وارد ناحیهٔ کاربری خود در سایت ما شده. سپس به مسیر سرویس ها » لایسنس های من وارد شوید و روی عنوان لایسنس مربوطه کلیک کنید. در پایین صفحه جدید، بخش دستورات نصب را خواهید دید.

اما اگر هنوز نرم افزار را روی سرور خود نصب نکرده باشید (مثلاً کنترل پنل سی پنل)، چه از قبل لایسنس را خریداری کرده باشید و یا بعداً قصد سفارش آن را داشته باشید، به مانند حالت عادی نرم افزار را نصب می کنید. پس از آن به مانند مراحلی که در بالا توضیح داده شده عمل می کنید. بسیاری از نرم افزارها مثل کنترل پنل ها و یا وب سرورها امکان نصب بدون لایسنس را می دهند که یک مدت زمانی از تمامی امکانات آن نرم افزار می توانید رایگان استفاده کنید. به این دورۀ زمانی، Trial یا آزمایشی گفته می شود. در نهایت پس از نصب نرم افزار، هر زمان که خواسته باشید می توانید از دستورات نصب لایسنس برای فعال کردن لایسنس اشتراکی روی سرور خود استفاده نمایید. برخی از نرم افزارها مثل دایرکت ادمین، دستور نصب با لایسنس اشتراکی آن را از همان ابتدا به شما خواهیم داد.

اما قبل از اجرا کردن دستورات نصب به این نکات دقت داشته باشید، تا با مشکل مواجه نگردید.

  • حتماً کل سیستم عامل را به روز رسانی کنید. در لینوکس و توزیع CentOS با دستور yum update -y این کار را انجام دهید. عدم به روزرسانی سیستم‌عامل و نرم افزارهای آن باعث مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.
  • به دلیل طولانی بودن نصب کنترل‌پنل‌ها (cPanel و DirectAdmin) یا دیگر نرم افزارهای سنگین و احتمال قطع شدن و ناتمام ماندن نصب نرم افزار (و البته خراب شدن کل سرور)، حتماً دستورات نصب را درون نرم افزار Screen اجرا نمایید. برای این منظور از دستور yum install screen -y روی CentOS برای نصب screen استفاده کنید. حالا دستور screen را بزنید تا وارد محیط آن شوید. بعد از آن دستورات نصب لایسنس و کنترل پنل را اجرا نمایید.
  • در صورتی که قصد نصب cPanel روی سرور ایران را دارید، به دلیل تحریم بودن ایران از طرف MySQL، نصب شما حتماً با مشکل مواجه خواهد شد. پس حتماً ابتدا طبق این آموزش عمل نمایید.

دقت داشته باشید، سیستم لایسنس ما طوری طراحی شده که اگر تشخیص داده شود که کنترل پنل یا نرم افزار مربوطه روی سرور شما نصب نیست، پس از نصب لایسنس به صورت خودکار، نصب خود نرم افزار را هم آغاز خواهد کرد. در این مرحله بهتر است که صبر کنید تا کار به اتمام برسد. در مورد برخی از نرم افزارها مثل لایت اسپید، باید صبر کنید که حتی پیکربندی‌های اولیه هم روی سرورتان تمام شود. پس به علت طولانی بودن این مراحل، حتماً دستورات نصب سیستم لایسنس را درون screen اجرا کنید.

نکتهٔ بسیار مهم دیگر اینکه، به هیچ عنوان برای دریافت پشتیبانی به سایت اصلی یا پشتیبانی کنترل پنل یا نرم افزار مراجعه نکنید! این کار علاوه بر اینکه باعث غیرفعال شدن کامل لایسنس شما می‌شود، ممکن است حتی اطلاعات روی سرورتان هم حذف گردد. علاوه بر اینکه برای ما هم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. در صورتی که مشکلی با لایسنس داشتید، وبنولوگ موظف است که مورد را حتماً بررسی و رفع نماید.

مجدداً خدمت شما عرض می کنیم که ایمیلی که پس از سفارش لایسنس برای شما ارسال می شود را با دقت مطالعه نمایید. اگر آن را دریافت نکردید، صندوق Spam یا Junk ایمیلِ خود را هم بررسی کنید که مبادا ایمیل ارسالی در آنجا دریافت شده باشد. در آن ایمیل تمامی توضیحات تکمیلی داده شده است.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت